Vlastníkem budov na krnovském nádraží je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Už v září se pustí do rekonstrukce, která potrvá až do dubna příštího roku.

Bývalá plicní léčebna Ozon na Ježníku poprvé hostila sraz cool aut bez rozdílu stáří a značky. Bylo se na co dívat. Organizátoři se nestačili divit, jaký vzbudili zájem veřejnosti i majitelů vozidel.
K Ozonu svolali sraz cool aut a pak se nestačili divit, jaký byl zájem

„Akce zahrnuje opravu vnějšího pláště budovy, tedy vyspravení fasády a její nátěr. Dále opravu prvního nástupiště, zahrnující kompletní výměnu dlažby, zastřešení a opravu nosných konstrukcí. Úpravy proběhnou i uvnitř budovy. Tady budeme řešit nové topení, rozvody vody a zázemí pro pracovníky. Pasažéry sice čekají některá omezení, především ve fázi oprav prvního nástupiště. Omezení ale budou minimalizována do takové míry, aby jejich cestovatelský komfort zůstal zachován,“ uvedl ředitel Oblastního ředitelství Ostrava SŽDC Jiří Macho.

Do oprav krnovského nádraží stát investuje necelých 10 milionů. V porovnání s investicemi do jiných nádražních budov to není mnoho.Zdroj: Michael Cestr

Do oprav krnovského nádraží stát investuje necelých 10 milionů. V porovnání s investicemi do jiných nádražních budov to není mnoho.Zdroj: Michael CestrDo oprav krnovského nádraží stát investuje necelých 10 milionů. V porovnání s investicemi do jiných nádražních budov to není mnoho.Autor: Michael Cestr

Zakázku za 9,4 milionu korun získalo sdružení firem MŽT Stavitelství a Hroší stavby Morava. Znalci železniční infrastruktury upozorňují, že vzhledem k velikosti krnovského nádraží není oprava za necelých deset milionů nijak závratná investice. Do mnohem menších nádraží v okolí Krnova SŽDC investuje podstatně víc.

„Slovenská strela“ před Technickým muzeem Tatra Kopřivnice.
Legendární Slovenská strela podstoupí omlazovací kúru

Rekonstrukce nádraží v Domašově nad Bystřicí, v Hlubočkách a v Dětřichově nad Bystřicí budou stát po 17 milionech. Do nádraží ve Valšově SŽDC investuje 15 milionů, do Moravského Berouna 12 milionů a do nádraží Opava západ dokonce 55 milionů. Krnovan Michael Cestr srovnal letošní investice SŽDC do oprav nádraží po celé republice a zjistil, že náklady v Krnově patří k nejnižším.

Příčinou nízkých nákladů může být to, že je krnovské nádraží v porovnání s ostatními lépe zachovalé a průběžně udržované nebo se zde nedochovalo tolik cenných historických prvků, které rekonstrukci obvykle prodraží.

Krnovské Hlavní nádraží má půvabnou retro atmosféru. Čeká ho rekonstrukce za deset milionů korun.Zdroj: Deník / František KubaVedení Krnova přesto investice do nádraží vítá jako posun k lepšímu.

„Mnohaletá jednání mezi námi a vlastníkem, jejichž cílem bylo, aby výpravní budova splňovala kritéria cestovního komfortu 21. století a město se za ni nemuselo stydět, konečně přinášejí výsledek,“ řekl místostarosta Krnova a náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Jan Krkoška (ANO).

„Vedení města se bohužel nemá čím chlubit - na krnovském hlavním nádraží bude v porovnání s desítkami dalších obcí investována jedna z nejmenších částek, která postačí jen na dílčí opravy. Obě krnovská nádraží přitom potřebují komplexní rekonstrukci včetně řešení přednádražních prostor. Město by mělo se státem jednat mnohem intenzivněji a na budoucí podobě nádraží s ním aktivně spolupracovat," komentoval situaci Michael Cestr (Krnovští patrioti).

Ilustrační snímek.
Opilci zaměstnávají strážníky i policisty