"Vývoj po devíti měsících ukazuje, že na konci roku překročíme hranici čtyř miliard. V současné době se připravujeme na zimní svátky, které jsou jedním z klíčových období prodeje a mohou výsledky celého roku ještě značně ovlivnit," uvedla k výsledkům finanční ředitelka skupiny Kofola Simona Nováková.

Na vysokém nárůstu tržeb se kromě produktových inovací podle firmy podílí především rozšíření výrobních kapacit ve výrobním závodě v Mnichově Hradišti, příznivé počasí a také reklamní a marketingové kampaně. Kofola letos změnila design, má nové obaly, uvedla novou řadu vod Rajec a nové příchutě u dvou dalších výrobků.

Jeden z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě Kofola vznikl v roce 1993 privatizací sodovkárny Nealko Olomouc. Působí v Česku, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku, exportuje však i do dalších zemí. Kofola má pět výrobních závodů: V České republice v Krnově, Mnichově Hradišti a Klatovech; na Slovensku v Rajecké Lesné a v Polsku nedaleko Varšavy ve městě Kutno. Dceřiné společnosti řídí a.s. Kofola Holding se sídlem v Ostravě. Celkově zaměstnává více než 1 300 lidí.

Kofola je podle tržeb dvojkou na českém trhu. Firmu vlastní řecká rodina Kostase Samarase.