Na českém trhu se Kofola z hlediska hodnoty prodaných nápojů drží na třetím místě, v roce 2006 její podíl poprvé přesáhl hranici 13 procent. Více za nealkoholické nápoje v Česku utrží jen Coca Cola a Karlovarské minerální vody. Investiční výdaje skupiny loni dosáhly 300 milionů korun. Kofola Holding v regionu střední a východní Evropy nyní zaměstnává více než 1290 lidí.

Generální ředitel skupiny Kofola pro Českou republiku René Sommer označil rok 2006 za mimořádně úspěšný. "Pokračujeme v naplňování naší vize stát se jedním ze tří největších hráčů na poli nealkoholických nápojů ve středoevropském regionu. K tomu v loňském roce vedla především akvizice společnosti Klimo, jednoho ze tří největších výrobců privátních značek nápojů pro obchodní řetězce v České republice," uvedl.

Zástupci Kofoly očekávají, že i letošní rok bude ve znamení dalšího růstu. Podle současných odhadů se tržby skupiny v prvních třech měsících roku v porovnání se stejným loňským obdobím zvýšily o 22,1 procenta na 929 milionů korun. V Česku utržila Kofola 551 milionů korun a její obrat vzrostl o 20,3 procenta v meziročním srovnání. Letos chce Kofola pokračovat v rozvoji aktivit na trhu nealkoholických nápojů v rámci všech středoevropských zemí, doplnil mluvčí Kofoly Martin Klofanda.

V současnosti se uskutečňuje fúze s polskou nápojářskou trojkou Hoop S.A., od května firma dováží do Maďarska svůj kolový nápoj Kofola. Ten je také s 22,52 procenty dvojkou na českém trhu, uvedla firma. K nárůstu obratu by podle Klofandy měly přispět také produktové inovace. Kofola má čtyři výrobní závody, dva v Česku - v Klatovech a Krnově na Bruntálsku, po jednom na Slovensku a Polsku. Dceřiné společnosti řídí a vlastní od loňského listopadu ostravská a.s Kofola. Firma vznikla v roce 1993 privatizací sodovkárny Nealka Olomouc a vlastní ji řecká rodina Kostase Samarase.