Nachmelená opice se okamžitě stala symbolem Krnova stejně jako limonáda Kofola. Oba nápoje založily svůj úspěch také na mimořádné kvalitě vody z krnovského prameniště. Sládek Michal Kuřec a jeho tým umí z vaření Opice udělat show a sledovanou událost.

Konzumenti, kteří se dosud zajímali víc o pivo ve své sklenici než o pivovarnické technologie, najednou dostali možnost prostřednictvím internetu sledovat příběh, jak se daří várce nového speciálu.

Ilustrační foto.Dozvěděli se, proč JUICY APU 12° z novozélanského chmele bude džusově zakalené, proč se do něj sypou ovesné vločky a kdy nastane den prvního koštu. Protože si krnovští pivovarníci nic nenechají pro sebe, fanoušci letos například sledovali, zda opravdu skončí stáčení do PET lahví, přestože plast je daleko levnější než sklo. Zavede Opice místo plastu vratné lahve?

„Bohužel sklo nejsme schopni vykupovat, protože proces mytí lahví vyžaduje obrovskou myčku na láhve, která je velká skoro jako náš pivovar. V té myčce jsou odstraněny louhem etikety, pak se láhev oplachuje v horké vodě a louhu, takže celý proces spotřebuje spousty vody, elektřiny a chemie,“ vysvětlil pivovar svým fanouškům, proč je ekologičtější láhve třídit do kontejnerů na sklo a pak je znovu vyrobit než je vymývat v malém.

Také řada turistů chce návštěvu Krnovska spojit s Nachmelenou opicí jako regionální specialitou. Proto se letos poprvé objevilo logo pivovaru na Pivním vagonu při parních jízdách na Osoblažské úzkokolejce. Není nad to koukat na malebnou krajinu Osoblažska, poslouchat funění parní lokomotivy a vychutnávat Opičku.

Řemeslný pivovar Nachmelená opice dělá Krnovu dobré jméno také na degustačních soutěžích. V prosinci 2015 představil veřejnosti svou první várku a vzápětí byl jeho jedenáctistupňový ležák ohodnocen titulem Nejlepší nový světlý ležák roku 2016.

Krnovské pivo chutná českým i mezinárodním degustátorům a sládkům, kteří Nachmelenou opici řadí k vůbec nejlepším řemeslným pivovarům v České republice.