Podle něj by publikace měla každý rok projít aktualizací. Návštěvníkům, kteří zavítají do Moravskoslezského kraje, by měla usnadnit rozhodování o tom, jak najít kvalitní ubytování a další služby. Známkovat či hvězdičkovat by se měly například hotely, kempy, restaurace, fitcentra i mnohá další zařízení. Podle Drobila by první brožura měla vyjít koncem letošního, případně počátkem příštího roku.
Ve spolupráci s Agenturou pro regionální rozvoj připravil kraj průzkum mezi respondenty z Nizozemska, Belgie a Německa. Potenciální návštěvníky u nás nejvíce lákají především horská příroda (30 procent) a malé vesničky s venkovskou atmosférou (25 procent). Následují outdoorové sporty (22 procent) a jezera či přehrady (16 procent). Krajský úřad na základě výsledků průzkumu chystá reklamní kampaně v zahraničí. Mělo by jít zejména o destinace, které by měly s Ostravskem spojit nové letecké linky. Ty zatím ještě náměstek hejtmana neupřesnil, už dříve ale hovořili představitelé kraje například o Amsterdamu, Mnichovu, Bruselu, Paříži či Moskvě.
„Kromě přírody a pamětihodností může severní Morava a Slezsko nabídnout aktivity jako horolezectví, golf, lanová centra, paragliding, vodáctví a rafting, paintball, lukostřelbu, bobové dráhy, minikáry, motokáry, potápění, skateparky i lázně. Tato nabídka je v dosahu metropole Ostravy. Ve srovnání například s Prahou či Krkonošemi navíc nabízíme vyžití a dovolenou za přiměřené ceny, což je pro návštěvníky také velmi důležité,“ upozornil na jednu z významných výhod Moravskoslezského kraje Drobil. Na podporu turistického ruchu v regionu hodlá dát vedení Moravskoslezského kraje plných jedenadvacet milionů korun.