DPO se tak rozhodl využít celou opci ve smlouvě se Škodou Transportation. Celkem tak dodá Škoda 18 nových parciálních trolejbusů s českou výzbrojí a tureckou karoserií od sesterské společnost Temsa.

O využití opce informovala Škoda Transportation na svém twitterovém účtu. 

Škoda získala zakázku loni na konci roku, nabídku podala jako maďarsko-české sdružení Ganz-Škoda Electric patřící do české skupiny PPF. Při podpisu smlouvy objednal dopravce dvanáct trolejbusů.

Soutěž se vymykala standardům tendrů na nové trolejbusy v posledních letech na českém trhu: dorazily nakonec čtyři nabídky a výsledná cena byla o pětinu nižší, než byl odhad. Nové trolejbusy mají jezdit od února 2023. Cena v soutěži spadla na 11,2 milionu za kus.

Nové parciální trolejbusy mají částečně nahradit i autobusy. Některé autobusové linky, které v současnosti navazují na ty trolejbusové, tak mohou být obsluhovány už pouze novými parciálními trolejbusy. Na nově prodloužených trolejbusových trasách tak cestující nebudou muset přestupovat.

Nové trolejbusy by měly také kompletně nahradit nejstarší řadu předchůdců, které DPO ve svém vozovém parku má, tedy vozy Škoda 21 Tr.

Škoda T’CITY 36 Tr uveze na palubě 85 cestujících, 27 míst je k sezení a jeden prostor pro vozíčkáře. Samozřejmostí je klimatizace celého vozu, USB porty a také kamerový systém. Ostrava bude prvním městem, kde budou jezdit.