Z celkem 82 jednotek 471 je aktuálně wifi v provozu v 77, zbývajících pět bude hotových do prosincové změny jízdního řádu. Denně s jednotkami CityElefant jezdí kolem 100 tisíc lidí. Do pražských souprav CityElefant jsou navíc postupně doplňovány elektrické zásuvky 230 V 50 Hz pro dobíjení přenosné elektroniky cestujících.

„Připojení k internetu prostřednictvím wifi sítě je jednou z nejžádanějších doplňkových služeb na palubě našich vlaků, proto jsme ji ve spolupráci s objednavateli regionální dopravy v Praze, ve Středočeském a v Moravskoslezském kraji zavedli i v jednotkách CityElefant. Ty denně přepraví zhruba pětinu všech cestujících na železnici v celé České republice.

Slavnostní představení první velkokapacitní tramvaje Škoda Forcity Smart 39T vyrobené na míru pro Ostravu, 6. října 2021 v Ostravě.
Oslavy: První tramvaj od Škody dorazila do Ostravy, přivítala ji světelná show

Vybavení Elefantů ‚wifinou‘ tak představuje největší rozšíření této služby na české železnici,“ říká Jiří Ješeta, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.

Základ provozu v Pražské integrované dopravě

České dráhy se k instalaci wifi zavázaly v desetiletých smlouvách s Prahou, Středočeským krajem a Moravskoslezským krajem. „Dvoupodlažní CityElefanty jsou vlajkovou lodí flotily příměstských vlaků v Praze a okolí. Za léta jejich provozu si je cestující velmi oblíbili pro svůj pohodlný a klimatizovaný interiér či bezbariérový nástup. Také díky těmto vlakům zájem o cestování vlakem po Praze a okolí trvale roste. Proto nyní velice vítáme další zpříjemnění každodenních cest za prací, do školy či na výlet,“ řekl ředitel ROPID Petr Tomčík.

Den ostravských dopraváků, 2. října 2021 v Ostravě.
OBRAZEM: Ostravským dopravákům zazpíval Nohavica, den byl plný krásné techniky

CityElefanty obsluhují páteřní S linky Pražské integrované dopravy z hlavního města do Kolína přes Český Brod i přes Nymburk, do Milovic, Benešova u Prahy, Berouna a do Kralup nad Vltavou a dále až do Ústí nad Labem. Obsluhují také některé vlaky do Přelouče a Pardubic.

Páteřní linky na severu Moravy a ve Slezsku

V Moravskoslezském kraji jezdí na páteřních linkách z Opavy přes Ostravu do Havířova a Českého Těšína. Dopravce je nasazuje také z Ostravy přes Karvinou do Mostů u Jablunkova a na některých spojích ve směru Studénka.

V rámci projektu „Wi-Fi v CityElefantech“ je vybaveno příslušnou technologií celkem 246 vozů a wifi v nich pokrývá 25 420 sedaček. Denně najedou patrové příměstské vlaky přes 35 000 kilometrů na území pěti krajů.