O zahájené přepravy informoval provozovatel terminálu v Rijece ITCSI v tiskové zprávě. Podle předsedy představenstva ČD Cargo Tomáše Tótha je Maersk váženým zákazníkem ČD Cargo, kterému se dopravce snaží vyjít vstříc i na dalších trasách z Chorvatska. „Jde o rozšíření naší dlouhodobé spolupráce,“ dodal Tóth.

Linka je v provozu dvakrát týdně. Rijeka se snaží posílit svůj vliv v mezinárodní přepravě, naráží ale na nízkou kapacitu železnice z přístavu. Trať má ale v příštích letech projít modernizací. „Tato nová služba také potvrzuje rostoucí význam terminálu jako kontejnerového přístavu pro trhy střední a jihovýchodní Evropy,“ řekl šéf terminálu Emmanuel Papagiannakis.

Srážka vlaku a nákladního auta ve Frýdku-Místku, 10. srpna 2022.
Při nehodě ve Frýdku-Místku přišly České dráhy dočasně o nový push-pull

ČD Cargo založilo dceřinou firmu ČD Cargo Adria loni, slouží k expanzi dopravce na Balkánském poloostrově. Pro společnost Maersk začala už na počátku roku přepravou kontejnerů mezi Rijekou a Bělehradem. Už loni společnost získala podobnou zakázku na stejné trase, ale pro společnost Cosco.

Podle Tótha je Balkán oblastí, kde vidí dopravce další prostor ke své expanzi. Do budoucna nevylučuje ani zájem o Slovinsko a Srbsko. Firma zvažuje, že v Chorvatsku bude mít i vlastní lokomotivy. Ambicí společnosti je vést vlaky napříč Evropou pod jednou značkou.

ČD Cargo za poslední dva roky výrazně zesílilo svoji orientaci na zahraniční trhy, licenci má již v šesti zemích.