Překvapily vás prázdné sedačky v hledišti?
Samozřejmě, lhal bych, kdybych tvrdil, že ne. Byl to pohled, který na Zlaté tretře neznáme. Skvělé startovní pole, výkony světové kvality, a to navzdory počasí, ale diváci tentokrát městský stadion nevyprodali. Mrzelo mě to a svým spolupracovníkům na organizaci mítinku jsem to hned večer vytkl.

Naznačujete, že počasí mohlo být jedním z faktorů?
Bezpochyby. Připravili jsme pro návštěvníky dotazník, díky kterému nyní známe poměrně přesně náladu i uvažování fanoušků atletiky. Sešlo se nám mnoho set odpovědí, a tak víme, že kromě počasí to byl i tak často zmiňovaný efekt Bolt, kdy lidé nešli na atletiku, ale na show, na fenomén, který alespoň jednou v životě musí vidět. Ale pak to byla i řada na první pohled drobností, které nás v minulosti ani nenapadly, ale nyní se sečetly.

Nepoklesl po Boltově konci zájem o atletiku? Viděli jste Diamantovou ligu v Rabatu?
Viděl, úplně prázný stadion, tam museli mít sportovci strach, to u nás je víc plno při Čokoládové tretře. Ale nemyslím si, že by atletika přestala táhnout. I proto jsme přijali na základě poznatků od diváků řadu opatření, díky kterým prázdné sedačky zaplníme.


Můžete některé z nich prozradit?
Samozřejmě, budu rád, když fanoušci sportu uvidí, jak jsou pro nás jejich názory cenné a že děláme vše pro jejich spokojenost. Častým důvodem neúčasti byl pozdní konec mítinku. Někdo vstává brzy do práce, někdo neměl jak odjet domů zpět z Ostravy a samozřejmě účast dětí a mládeže. Proto příští rok budeme začínat i končit daleko dříve. Leckdo si také stěžoval, že pro vícečlennou rodinu je i při rozumných cenách vstupného celková suma za lístky relativně vysoká. I tomu rozumíme a připravíme rodinné vstupné pro děti.

Co skladba disciplín a startovního pole?
Tam toho mnoho vymyslet nejde, protože nikdo lepší na světě není. Ale zintenzivníme komunikační a marketingové kampaně. Budeme muset lidem více vysvětlovat, jak skvělí atleti v Ostravě jsou. To u Bolta třeba nebylo. A pak, lidé rádi fandí Čechům. Věřím, že naši atleti udrží na mistrovství Evropy svou formu a my postavíme část komunikační kampaně na nich. Aby šli lidé fandit Vadlejchovi, stejně, jako chodili v minulosti fandit Honzovi Železnému.

Nesnížila zájem diváků konkurence s další velkou atletickou akcí, kterou bude Kontinentální pohár?
Nechci a nebudu se na ni vymlouvat, časový rozestup obou akcí je velký a každá je zcela jinak orientovaná.

Myslíte si, že na příští Zlaté tretře bude plno?
Jsem o tom přesvědčen, nedovedu si představit nic jiného. Již jsme měli poradu, kde jsme analyzovali data z dotazníkového šetření. Některá rozhodnutá opatření jsem už naznačil. Daleko pečlivěji budeme nakládat se vstupenkami, které se neprodávají, protože mnohý, kdo získá vstupenku zdarma, se k ní chová daleko méně odpovědně. Posílíme marketingovou a komunikační kampaň. Třeba předprodej vstupenek bude mít své příběhy, jednotlivé sektory budou mít své patrony, kteří vysvětlí a vychválí jejich přednosti. On to dobře pověděl již ředitel mítinku Honza Železný na snídani s novináři den po akci, když vybídl, ať si z toho vezmeme to pozitivní a uvědomíme si, že Zlatá tretra je sice špičkový sportovní podnik, ale jsou místa a činnosti, kde můžeme být ještě lepší. A my lepší budeme. Ostatně příští rok uvidíte.