Úterní etapa závodu vedla přes Cordillery do Atacamy. Horské pásmo Cordiller ve výšce čtyři tisíce metrů nad mořem označují jezdci jako pásmo smrti. V kombinaci s dlouhým soustředěním za volanty a řídítky a dehydratací výška neprospěla ani členům Czech Dakar Teamu.

Pod touto stájí soutěží kamionisté z Bruntálska. Trať tentokrát měřila 629 kilometrů, pořadatelé ji však o čtyřicet kilometrů nakonec zkrátili, vzhledem k předchozí neblahé události, při níž zahynula jedna z přihlížejících divaček.

Marek Spáčil se zelenou Tatrou s číslem 510 začal přejezd horského masivu prohlídkou kola a ložiska, které naštěstí nebylo zadřené. Jednalo se o poruchu gufera. Poté až na jeden defekt kola šlo vše hladce a posádka Tatry dojela v pořádku do cíle. V této etapě dojela posádka Spáčil, Smolka a Janáček. Skončila na jedenáctém pořadí se ztrátou čtyřiceti a půl minut na zatím vítězné Rusy Chaginou, Savostinem a Nikolajevem.

Osádka žluté Tatry s číslem 545 dojela až na sedmatřicáté pozici se ztrátou téměř tří a čtvrt hodiny. Celkově zatím drží Spáčil šestnáctou a Kolomý jednatřicátou příčku. „Start jsme stihli, i když z přejezdu And se nám trochu zamotala hlava. Na sto dvacátém kilometru defekt pravé přední gumy v řečišti. Škoda ztráty dvaceti minut,“ hlásil z trati Marek Spáčil.

Martina Macka provázela obrovská smůla

Martin Kolomý se dostal do cíle etapy podle hlášení poté, co táhnul do cíle Toyotu dalšího člena Czech Dakar Teamu Jiřího Janečka. Nakonec přišla do cíle zpráva z pípáku, což je elektronická komunikace: „Jirka Janáček dorazil do bivaku. Dnes měli smůlu, odešel jim zadní diferák. Naštěstí kluci jsou OK a zdraví z Chille.“

Největší smůlu z Czech Dakar Teamu měl v úterní etapě Martin Macek, závodící v kategorii motocyklů a čtyřkolek na Yamaze. Traťoví komisaři rozhodli, že na Rallye Dakar 2010 končí. Neprojel sedm povinných waypointů, čímž svou účast v rallye automaticky ukončil. Martin Macek se rozhodl s týmem Czech Dakar Teamem v Jižní Americe zůstat, aby pomáhal a podporoval jej.