Přesto dojel na desátém místě, a to navzdory tomu, že se jeho speciál Phoenix převrátil na bok. „Tato etapa byla doslova peklo na zemi. Po čtyřiceti kilometrech jsme leželi na boku, pak to byly strašné rozbíječky, že auto dostávalo takový záhul, až jsem nevěřil, že to vydrží. Na kola nás nejdříve stavěl Kamaz, ale utrhl lano, tak mě postavil Maz,“ komentovala jednička stáje Tatra Buggyra Racing a vzápětí ještě pokračovala:

„Během posledních sto kilometrů nám odešla zadní náprava, takže jsme jeli jenom na přední pohon. Doufám, že je to na mě vidět, protože to byl opravdu očistec. Vůbec jsem nevěřil, že v dunách se dá jet jen na přední náhon. Ale podařilo se nám dojet do cíle, tak asi jo.“

Jezdci byly na trati prakticky celý den. Vyjeli už v osm ráno a do bivaku dorazili okolo desáté hodiny večer. Stájoví mechanici potom na opravách Kolomého kamionu strávili celou noc. Po přejezdu ze Salty do Belénu byl vyřízený také navigátor Rostislav Plný.

„Byl to suverénně nejhorší den z celého Dakaru. Jak náročností terénu, tak jsme měli zase nějaké technické problémy. Od prvních kilometrů mě přestal fungovat interkom, takže jsem musel v autě doslova řvát, aby mě bylo slyšet. Spadli jsme na bok, odešla nám zadní náprava, nabrali jsme nějakou ztrátu a dojížděli po tmě, což bylo strašně náročné na navigaci, protože orientační body nebyly vidět,“ mínil Rostislav Plný, jenž společně s mechanikem Jiřím Strossem tvoří posádku kamionu Martina Kolomého.

Tomu v celkovém pořadí patří průběžná třináctá pozice se ztrátou přesahující devět hodin na vedoucího Rusa Nikolajeva na Kamazu.