Věrným fanouškům se záhy otevře šance poplácat po ramenou staroměstského kamionistu Martina Kolomého.

Přesto, že v letošní Rallye Dakar nedojel až do cíle, rozhodně nezklamal. Jeho tým Tatra Buggyra Racing skončil předčasně, závod ale sledoval až do jeho konce. Posádka týmu se z Jižní Ameriky zpátky do Česka vrátí v úterý 21. ledna.

Technika se vrací později

Martin Kolomý a jeho doprovod letí z Jižní Ameriky nejprve do Londýna, než se objeví ve 14 hodin na pražském letišti Václava Havla.

Předtím odvezl techniku, včetně závodního speciálu Tatra s přezdívkou Fatboy, do přístavu ve Valparaísu, odkud asi dvacet dnů popluje zpátky do francouzského přístavu Le Havre. Ve Francii si poté tým techniku osobně vyzvedne a vydá se s ní domů do Česka.

Cenné zkušenosti, které tým Tatra Buggyra Racing letos v průběhu Rallye Dakar získal, mají být základním kamenem pro úspěch v příštím roce. Sen o skvělém umístění staroměstského kamionistu totiž neopouští. „Musíme si počkat napřesrok," těšil se už nyní na nový ročník Rallye Dakar Martin Kolomý. Severočeská Buggyra stála na startu rallye ve společném projektu s kopřivnickou automobilkou Tatra Trucks vůbec poprvé.

Za rok znovu

Nebýt nepředvídaných závad kamionu Fatboy, Kolomý mohl pomýšlet na ta nejlepší umístění v Rallye Dakar, jako v posledních dvou letech.

„Příště to bude lepší," znělo z útrob závodního týmu. Letošní šestatřicátý ročník Rallye Dakar byl podle vyjádření organizátorů a též mínění závodních posádek jedním z nejtěžších v historii. Připraveno bylo přes devět tisíc kilometrů, z nichž bylo přes pět tisíc měřených. Vysokohorské kamenité prostředí, náročné duny, jemný, velmi zrádný písek, byly jen jedněmi z mála nástrah, které na posádky na trase čekaly.

Tým Tatra Buggyra Racing rozjel závod na výbornou. Poté ale přišly technické problémy Tatry, které nakonec přinutily posádku z Rallye Dakar odstoupit. Jako nejlepší z Čechů i díky dvěma vítězným etapám dojel na šestém místě Aleš Loprais. Ani on Kolomého loňské páté místo nepřekonal.