Motor kamionu Fat Boy závodního týmu TATRA Buggyra Racing točil kamionista Martin Kolomý ze Starého Města do maximálních obrátek.

„Jak se říká, prakticky jsem nedal nohu z plynu," řekl kamionista po jedenácté etapě rallye, který v kabině vozí mimo parťáků Davida a Reného Kiliánových z Plzně také zelený talisman, kterým je bruntálská zubatá žába.

Zajet hodlá ještě rychleji

Celkově zatím patří Fat Boyi sedmá příčka. Do konce Rallye Dakar zbývají poslední dvě etapy. Závěr rallye by rád rozjel zástupce bruntálského okresu ještě rychleji. A to v jedenácté etapě dosáhl šestého nejrychlejšího času s minimální ztrátou tří minut a sedmnácti sekund na nejrychlejšího soupeře.

„Jelo to a bylo to vidět. Startovalo se zase s auty dohromady, tak jsem se trochu obával, že nám budou prášit a budou nás brzdit. Nakonec jsme měli pěknou stíhačku a předjížděli jeden kamion za druhým. Bylo tam i pár brodů přes řeku, takže si to diváci užívali," uvedl Kolomý, kterého těšilo, že díky dosaženému výsledku vystartuje v pátek 16. ledna po 16. hodině více vpředu.

„Za námi jsou hodně rychlí závodníci, tak nás to aspoň požene kupředu a doufám, že z toho uděláme dobrý výsledek," plánoval Kolomý.

Vítězové jsou asi známi

Pokud se nic zásadního nezmění, už dvě kola před koncem je jasné, který kamionista v letošní Rallye Dakar zvítězí. Je to Rus Mardeev s Kamazem, na něhož Kolomý ztrácel už po jedenácté etapě přes čtyři hodiny. Druhé a třetí pořadí patřilo – jak jinak – taktéž Rusům Nikolajevovi a Karginovi. Všichni tři šampióni jezdí v Kamazech.

Páteční dvanáctá etapa bude vůbec nejdelší z tohoto ročníku rallye a měří přes tisíc kilometrů.

„Čeká nás šílený přejezd o délce 726 kilometrů a téměř třísetkilometrová speciálka. Očekávám obdobný povrch a zrádnost trati, jako byl v předchozí etapě. Obzvláště nejdelší přejezd prověří techniku a odolnost posádek," rozmítal před pátečním startem Martin Kolomý.