Rallye Dakar začala pro český tým TATRA Buggyra Racing dramaticky hned v úvodní etapě. Než Martin Kolomý projel měřeným úsekem na třetí příčce, posádka měla za sebou nejen technické problémy, ale i potíže na trati. V poledne se jí navíc ztratil novinářský vůz, v němž přestal fungovat sledovací a záchranný systém Iritrack.

V pondělí 5. ledna odstartuje Kolomého posádka pět minut po 16. hodině do druhé etapy rallye, měřící 646 kilometrů. Trať směřovala do hor, došlo na převýšení a dlouhé sjezdy s nebezpečnými srázy. Ještě před tím Martin Kolomý promluvil pro Deník.

V první etapě jste ztratili novinářský vůz. Co vám běželo hlavou?

Když se kluci neozývali téměř dvě hodiny, hlavou se nám opravdu začaly honit prapodivné scénáře. Naštěstí to byl planý poplach a kluci se pak ozvali, takže můžeme pokračovat a zásobovat všechny doma informacemi a obrázky z Dakaru.

Od poloviny měřené sekce začal Fat Boy nabírat mírnou ztrátu způsobenou nefunkčním interkomem, takže se posádka domlouvala, jak jen mohla. Další zdržení přišlo za jedním osobním vozem, který havaroval, a pořadatelé jej vpustili zpět na trať těsně před Tatru s číslem 506.

Menší komplikace byly, ale poradili jsme si. Mohlo to být ještě lepší, ale jsem spokojený. Musíme teď opravit ten interkom, protože jinak mi Renda Kilián přijde o hlas.

Teď o pár dnů zpátky. Jak jste prožil příchod nového roku?

No popravdě jsem to v letadle prospal. Probudil jsem se až ráno k snídani. Ale na to už jsem za tu dobu zvyklý. Asi jen jednou jsem Silvestr slavil doma.

Měl jste problém v Argentině s časovým posunem?

Posun je pouze čtyřhodinový a navíc jsme přiletěli do Buenos Aires ráno. Tím, že jsem celý let spal, jsem si ani nevšiml, že by se něco změnilo.

Jaký byl váš program po příletu?

Mechanici museli auto po dlouhé cestě na zaoceánské lodi zkontrolovat. Naštěstí se nic nepřihodilo a tak následovaly jen lehké úpravy. Poté nás čekaly technické a administrativní přejímky. Nejsme tu poprvé, takže vše probíhalo hladce.

Letošní trasa je pro kamiony o tisíc kilometrů kratší. Jak toto vnímáte?

Je to škoda, protože naše posádka má velké porce kilometrů ráda. Ale jak víme, organizátoři každý rok připraví o něco těžší zkoušky. Novinkou je maratonská etapa, kde budeme odkázáni sami na sebe, tedy bez doprovodu. A v tom vidím naše velké plus. Jsme připraveni!

Mnohokrát jste ale řekl, že na Rallye Dakar se nedá připravit…

To je pravda. Je to nejtěžší dálková soutěž světa. Prověří vás až samotná trať. My však věříme, že jsme v předešlých letech nasbírali tolik zkušeností, že se nám naše píle letos zúročí a dovezeme do České republiky nějaký pěkný výsledek.

Jste připraven bojovat i s Kamazy?

Všichni jsme připraveni bojovat s těmi nejsilnějšími, to je přeci jasné. Kdybychom nebyli, tak sem nemusíme jezdit. Všichni chceme skončit vpředu, ale bojovat nebudeme jen s ruským týmem, ale také s Ivecy nebo MANy. Konkurence je letos opravdu silná.