Potíže technického rázu se objevily hned na startu závěrečné etapy vedoucí z Córdoby do Córdoby v Argentině s rychlostní zkouškou dlouhou 120 kilometrů. Poslední část jednoho z nejslavnějších motoristických závodů světa je přitom známá tím, že je pod obzvláště velkým drobnohledem médií a trať bývá vždy doslova obsypána fanoušky.

Nejinak tomu bylo i v Córdobě. Jedničku Tatra Buggyra Racing však od začátku provázely problémy s kardanem, kvůli nimž nakonec nabral ztrátu téměř čtyř a půl hodiny na etapového vítěze – Nizozemce Genugtena na Ivecu.

Závěr Dakaru, jenž se letos jel už po čtyřicáté v historii, z toho podesáté na jihoamerickém kontinentu, tak byl pro Kolomého obzvlášť hořký. Do cílové zóny, která v době jeho příjezdu už zela prázdnotou, totiž dorazil jako úplně poslední závodník.

Velká ztráta jezdce původem z Bruntálska ho nakonec vymístila z top desítky. V předposlední etapě přitom zajel své čtvrté pódium na dakarské rallye, posunul se na sedmou příčku celkového pořadí a před závěrem soutěže zářil spokojeností, byť na trati to rozhodně nebyl žádný med.

„Byla to náročná etapa, v první půli strašná rozbíječka. Museli jsme to „prodat“, protože jsem viděl, že navigátor muchlá roadbook, že ho chvílemi nemůže ani najít. Měli jsme dost velkou ztrátu na to, abychom tam rozbili auto, proto jsem zvolnil,“ líčil své zážitky z předposlední etapy Martin Kolomý.