Zakladatelem rokliny je František Minarčík a jeho synové. Přestože od té doby uplynulo mnoho času a František Minarčík je dnes již letitým kmetem, stále motorismu fandí a je velikým příznivcem i dnešní krnovské party off-roaďáků z krnovského klubu. Trať původně vznikla motokrosovou úpravou přírodních podmínek strmé rokliny.
Po rozpadu Svazarmu motokros v Krnově umřel a roklina zarostla bujarým křovím. Stala se rájem bezdomovců a narkomanů a její prostranství zaplňovaly hromady odpadků. Pro sportovní využití ji znovu objevil v roce 2000 Petr Stanovský, dnes uznávaný offroad-trialový jezdec, který dal dohromady partu nadšenců a výsledkem mnoha hodin práce těchto lidí je pěkná přírodní lokalita, na které se od roku 2001 jezdí Krnovský pohár a Mistrovství České republiky v trialech terénních automobilů.
Krnovská roklina se sice nemůže pochlubit kdovíjakou rozlohou, ale zato extrémními přírodními podmínkami v těsné blízkosti centra města. Motokrosové motocykly na trať z důvodu hluku nemohu a pro nákladní vozy je roklina příliš malá a zarostlá stromy. Povrch je hlinitý se štěrkovým podložím. Při deštivém počasí zde teče malý potok, čehož využívají organizátoři při offroadových závodech ke ztížení trati a show v podobě bahnitých gejzírů, jejichž kapky dopadají na prchající diváky.