S usměvavou tváří se vrátil z Asie zpátky do bruntálského okresu Martin Kolomý ze Starého Města.

Proč by se také nesmál: stal se překvapivým, avšak zaslouženým dvojnásobným vítězem China Truck Racing Championship 2015. Kolomý vedle prvenství individuálního triumfoval i v Poháru konstruktérů. A aby toho nebylo málo, vyrazil právě do Maďarska.

S konkurencí změří síly na Baja Hungaria, závod je součástí světového šampionátu Rallye Cross Country.

Díky, Adame!

Na okruhu v Guandongu v Číně se Martin Kolomý představil vedle trojice českých jezdců ve složení Lacko, Forman a Valtr. „Na základě losu se každý z nás stal součástí konkurenčních týmů a začalo se závodit," vysvětlil Kolomý s tím, že za svůj nečekaný, leč zcela zasloužený triumf vděčí především konzultantovi v osobě Adama Lacka.

„Adam mi hlavně vysvětlil, že truck racing je kontaktní disciplína, kde se na nějakou ránu nehledí. Díky tomu jsem vyhrál jeden ze závodů. Do čela se totiž dostal evidentně pomalejší domácí jezdec, který si ovšem spletl okruh se slalomovou dráhou. A tak jsem se o něj před koncem trochu opřel a hoch to neustál," popisoval Kolomý.

Testování kamionu

Po příjezdu z úspěšné čínské mise se musel Martin Kolomý záhy přeorientovat na kamiony, neboť od pátku do neděle startuje, tentokrát s bratry René a Davidem Kiliány, s nimiž jezdí i Rallye Dakar, při Baja Hungaria. Posádku čeká celkem 506 kilometrů.

V pátek závod odstartoval 2,5 kilometru dlouhým prologem, v sobotu byly na pořadu dne dvě etapy o shodné délce 102 kilometrů, přičemž účastníci se budou muset vejít do časového limitu dvě a půl hodiny hodiny.

Stejný čas má sehraná posádka k dispozici i v neděli s tím rozdílem, že trasa o 70 kilometrů naroste. Stejně jako v případě předchozího závodu Baja Aragón, i v Maďarsku platí, že před konečným výsledkem bude upřednostněno testování a sběr dat.

„Poprvé pojede kompletní dakarská posádka, jedeme si to užít. Preferuji dlouhé rallye, na druhou stranu bych rád ukázal, že když je potřeba, umím zasprintovat," konstatoval Martin Kolomý.