Bojovat do posledního dechu! To je cíl týmu TATRA Buggyra Racing pro závěrečné tři etapy letošního ročníku Rallye Dakar. Desátá etapa se kamionu Fat Boy s posádkou Martin Kolomý, René a David Kiliánovi, i s talismanem, zubatou žábou, až tak nepovedla.

Závodní speciál Tatra 815 Buggyra měl potíže se řízením. Přesto, že do cíle dojela posádka až na pětadvacátém místě, v konečném pořadí zůstala sedmá.

Jak zástupci týmu hlásili z Jižní Ameriky, potíže mělo více jezdců. Startovalo se ve studené, suché a prašné poušti Atacama na chilské straně hranic v nadmořské výšce přes 3000 metrů a v teplotách pod nulou, na přejezdu posádky atakovaly 4841 metrů nad mořem a dojíždělo se v Argentině za tropické bouře o 3600 metrů níže.

Nejen technika, ale i lidé tak dostali v etapě měřící celkem 859 kilometrů, maximálně zabrat.

Srandu si nedělali

Kvůli umístění v desáté etapě vytasil tým Martina Kolomého pro jedenáctou etapu třetího, a už posledního žolíka, který umožnil start z lepší, třinácté pozice. „Dneska to byla ideální etapa pro tatrováckej podvozek. Bohužel pozlobily věci, které doteď fungovaly, za což nejspíš může vysoká nadmořská výška a náhlé změny teplot," konstatoval Kolomý v cíli desáté, středeční části rallye.

Jak dodal, připravit se na takové situace v České republice nelze, a prověří je teprve samotná rallye. „Nejhorší je, když musíme vylézat z auta a to jsme dnes absolvovali hned dvakrát. Pokaždé jsme se pak snažili ztrátu dohnat a předjížděli některé závodníky až třikrát. Museli si myslet, že si asi děláme srandu.

Je to škoda, takhle bychom neměli ztrácet čas, ale naštěstí to na celkové pořadí nemělo vliv," uvedl Martin Kolomý.

Kamionu urazil levý bok

V závěru desáté etapy ještě staroměstský kamionista lehce „poupravil" Tatru o skálu. „Na posledních sto kilometrech jsme na to opravdu tlačili a stáhli ještě něco z náskoku vedoucích jezdců, a to i přesto, že jsem jednou chyboval. Naštěstí to odnesl jen bok Tatry," konstatoval Kolomý, který byl v závěru etapy s přehledem nejrychlejší.

Mechanici týmu TATRA Buggyra Racing pracovali na závodním speciálu až do ranních hodin tak, aby zabránili dalším problémům s řízením. „Už se nám to pomalu blíží ke konci, čekají nás poslední tři etapy a myslím, že zdaleka není nic rozhodnuto. Kluci bojují až do konce, a my s nimi.

Dnes to byla dlouhá noc. Věříme, že „tlouštík" už nebude zlobit a kluci se budou moci soustředit na závodění," řekl nad ránem technický ředitel týmu Robin Dolejš.