Posádka tatry mohla pomýšlet i na lepší umístění v konečném pořadí, to by ji ale nesměly zradit hadice turbodmychadel. Tatře se nevyhnuly ani problémy v podobě častých defektů, chybělo i trochu toho závodního štěstí. V jedné z etap skončila tatra po průjezdu duny na boku, jen se štěstím se vůz podařilo vyprostit z písku tak, aby mohl pokračovat.

Přesto všechno Martin Kolomý a jeho posádka zůstávají aktuálně nejlepšími českými kamionisty, a sedmými nejlepšími na zeměkouli.

Před zahájením rallye bylo přitom snahou Kolomého jen to základní, dojet do cíle.

Nezklamal ani motorkář

Do cíle v peruánské Limě dorazil zdárně i druhý zástupce Czech Dakar Teamu v letošní rallye, motocyklista Jan Veselý.

Veselý na yamaze startovní číslo 100 obsadil celkově pětašedesáté místo.

S přihlédnutím na opakované potíže, které měl s palivem, a na fakt, že závěrečné etapy dojížděl s poškozeným motorem, je to výsledek více než skvělý.

Právě potíže s palivem Veselého řádně zpomalovaly. „Všude mají jenom čtyřiaosmdesátioktanový benzin. Sehnat pětadevadesátku je nadlidský výkon. Ale nakonec se povedlo,“ uvedl Veselý. Postupně si musel motorkář zvyknout na ranní roztahování motorky, ze které se nakonec stala každodenní rutina.

„No, trošku hůř to chytá. Po tom, co jsem tři etapy nazpět udělal v dunách výbrus motoru,“ smál se dvě etapy před cílem Honza.

Náročná byla pro motorkáře i dvanáctá etapa, kterou nejenže jel s ohnutým brzdovým kotoučem, navíc mu při jednom skoku povolila a klesla palivová nádrž a přiskřípla přívod paliva.

Přidušený motocykl potom ztrácel výkon a zhasínal mu motor. Nakonec musel Honza přepnout na přívod paliva ze zadní nádrže, do které palivo z přední postupně přeléval pomocí PET lahve.

Pro následující vydání týdeníku Region pro vás připravujeme souhrn událostí z letošní nejnáročnější offroadové soutěže světa.