Úvodem, jak jste spokojen s kvalitou celé akce? Obešlo se vše bez problémů?

Dle mého názoru všechno nakonec klaplo na jedničku. S přípravou akce takového rozsahu je vždy spousta práce a koordinátor je až do konce ve stresu, aby se nezapomnělo na nějakou objednávku, povolení, oznámení a podobně. O úspěchu rozhoduje i počasí a mezilidské vztahy, proto říkám „nakonec“. Chtěl bych vyzdvihnout skvělou spolupráci s novoborským klubem, Aeroklubem Krnov, Městským úřadem v Krnově a majiteli přilehlých pozemků.

Na trati byla vidět velká spousta členů pořadatelského týmu. Předpokládám, že s bezpečností jste problém neměli…

Bez armády dobrovolníků a pevných pravidel úspěšná akce není ani možná. Naštěstí máme opravdu dost nadšenců v našem klubu a v Klubu přátel, kteří jsou ochotni obětovat svůj čas pro dobro věci. Nedostatečná pozornost věnovaná prevenci bezpečnosti jezdců a diváků se může velmi rychle vymstít. Pak už je pozdě o ní přemýšlet.

Jak byli spokojeni samotní účastníci? Líbilo se jim v krnovské roklině?

Tento závod opět potvrdil, že krnovská rokle je trať pro „srdcaře“. Kdo na náš závod přijede poprvé, zejména na MČR, pociťuje lehké svírání kolem žaludku a je jen na něm, zda se to poddá. Každopádně chceme letos nabídnout i mírné varianty tratí pro majitele běžných terénních vozidel, nejen pro speciály. Účastníci závodu se shodli, ža tratě byly náročné, organizace a zabezpečení bezchybné.

A jak se zamlouvá krnovská roklina vám? Neuvažoval jste někdy o jiné lokalitě?

Druhou tak zajímavou lokalitu jsme v okolí nenašli. Přírodní podmínky a statut motoristického sportoviště předurčují rokli právě pro toto využití. Mírný terén je zajímavý pro začátečníka, ale asi tak týden. Jakmile zjistí, co si může se svým autem dovolit, začne se nudit a vyhledávat náročnější lokality. Krnovská rokle nabízí oboje na relativně malém plácku.

K vidění byla řada tvrdých pádů… nedošlo k nějakým zraněním?

Na pasívní bezpečnost jezdců je kladen velký důraz v pravidlech, na jejichž dodržování striktně dbáme. Dramaticky vyhlížející situace se zatím vždy obešly bez vážnějších následků a jsou doménou kategorií upravených speciálů. Pro seriové automobily stavíme sekce tak, aby sice nebyly jednoduché na projetí, ale auto se při šikovném průjezdu nepoškodilo.

Co plánuje váš klub do budoucna?

Pokračovat v pořádání krnovského poháru a zábavných offroad akcí pro širokou veřejnost. Dále participovat na pořádání MČR v offroad trialech, účastnit se závodů seriálu MČR a mistrovsrví Evropy - Eurotrialu letos v Norsku.

Reportáž ze závodů naleznete ZDE.