Jezdec týmu TATRA Buggyra Racing v úterý vyjel ve zběsilém tempu šesté místo v úterní etapě rallye. I když staroměstský jezdec v etapě ztratil, byl pouhých sedmadvacet vteřin od druhé příčky.

Velký skok kupředu v celkovém hodnocení udělali Rusové s Kamazy. „Když jsme dojeli, tak jsem byl časem Kamazů opravdu překvapen. Uklidnil mě ale trochu Holanďan De Rooy, protože si nad tím taky lámal hlavu. Neříkám, že jsme jeli na půl plynu, ale některý momenty byly na hraně.

Jsme pořád teprve na začátku a myslím, že ještě není ten čas riskovat," uvedl v cíli úterní etapy rallye Martin Kolomý.

Martin Kolomý spolu se zubatou žábou a bratry René a Davidem Kiliánovými v kabině závodního kamionu Fat Boy odstartuje ve středu 7. ledna ve 20.46 hodin do čtvrté etapy letošní Rallye Dakar.

close Závodní kamion Tatra startovní číslo 506 sledují v těchto dnech všichni pravověrní fanoušci Martina Kolomého ze Starého Města. zoom_in

Penalizace: ztráta pozice

Nebýt pondělní penalizace, byla by posádka týmu TATRA Buggyra Racing na druhém místě. Martin Kolomý popisoval úterní etapu takto: „Dneska to byla etapa podle mého gusta, ale jak sem říkal už včera, to tempo je masakr. V jeden moment jsme byli donuceni zvolnit, protože ta trať byla hrozně rozbitá.

Museli jsme si navíc dvakrát razit cestu jinudy, protože nám ji blokovala osobní auta. Jednou to dokonce málem odnesli domorodci, ale naštěstí všichni přežili a pokáceli jsme jen pár stromků."

Do stromů a dokonce do skály staroměstský borec vrážel již ve druhé etapě, avšak kamion Fat Boy tým připravil natolik pečlivě, že ho nějaký ten škrábanec nemohl ohrozit. Týmu Martina Kolomého se podařilo odstranit závadu na interkomu.

Poruchové zařízení ztěžovalo domluvu v kabině mezi jezdcem, a jeho posádkou. Ani zubatá žába, symbol města Bruntálu, nemohla být z této závady příliš nadšená.

Středeční etapa bude rovněž náročná. Kolomého tým čeká velký výškový přesun, i duny, jež jsou vždy zátěží pro podvozek kamionu, i jeho motor. Účastníci Rallye Dakar budou muset nejprve ve středu ujet šest set kilometrů z Argentiny do Chile, což znamenalo vyšplhat se přes pohoří And s nadmořskou výškou přes čtyři tisíce metrů.