Při etapě na okruh kolem Copiapa v poušti Atacama závodní Liazka 4x4 Dakar MS-rallytruck týmu ukázala, jak umí pěkně pozlobit.

Začátek přibližně čtyřsetkilometrového závodu probíhal velmi nadějně. „V první třetině to všechno fungovalo dobře. Předjeli jsme asi dvanáct kamionů. Pak nám upadla tlaková trubka vzduchu,“ řekl první pilot závoďáku Marek Spáčil.

Další problémy přišly, když zelená Líza dojela auto, které se nenechalo na úzké cestě předjet. „Ve skalách nakonec uhnulo, ale zrovna v blbém místě. Byla tam strašně úzká cesta. Chytli jsme o šutr a udělali si defekt. Sjeli jsme asi dvou set metrovém srázu dolů do rokle.

Tam jsme opravili defekt a projeli roklí ven,“ popisoval další peripetie Marek. Defekt pak přišel ještě dvakrát.Ve finále museli závodníci opravovat i řízení a jeden kilometr před cílem vypověděl také reduktor v levém kole. „ Do bivaku jsme museli proto jet velmi pomalu. Prostě co se mohlo pokazit, to se pokazilo,“ povzdechl si první pilot.

Do dalšího bivaku do Fiambaly nepojede asistenční Tatra 6x6 MS -rallytruck týmu. Organizátoři středeční maratónský závod z Copiapa do Fiambaly sice zrušili kvůli počasí a ve středu se proto dakarská karavana pouze přesunovala zpět na území Argentiny.

Závodníci a novináři odjeli do města Fiamabala, odkud ve čtvrtek ráno startují na dvanáctou etapu. Asistence jela bivakovat o jednu etapu dopředu do města La Rioja.

K ruce posádce porouchaného závoďáku proto v kempu ve Fiambale nebudou náhradní díly ani mechanici a co se týká oprav Liazky budou ji muset zvládnout sami. Čeká je proto bezesná noc a improvizace.