Pilot Martin Kolomý nezačal středeční etapu jihoamerické rallye nejlíp. Hned na úvod jej postihla časová ztráta kvůli utržené brzdové hadici, kvůli jejíž opravě se posádka Fat Boye dostala za mnohem pomalejší kamiony. Nezbylo, než je opět předjet, ale časovou ztrátu se tentokrát již dohonit nepodařilo. Trať vedla přes pohoří And, a to z Argentiny do sousedního Chile.

„Raději se mě na nic neptejte!" byla první slova Kolomého po dojezdu do cíle etapy. Po dvou hodinách byl Martin přeci jen sdílnější: „Dnešní den bych nejraději vymazal. Dva kilometry po startu nám praskla tlaková hadička k brzdám a museli jsme opravovat. Nabrali jsme ztrátu asi třicet minut, a pak jsme museli všechny ty kamiony předjíždět zpátky.

Když už se nám to podařilo, tak přijedeme do dun a tam jsme měli zase problémy. Není ale nic ztraceno, jsme stále na začátku a celkově čtyřiačtyřicet minut ještě nemusí nic znamenat."

Náročná etapa

Je výhodou, že do čtvrteční etapy může Kolomý využít takzvaného žolíka, a namísto z patnácté odstartoval z jedenácté startovní pozice. Pátá etapa z Copiapa do Antofagasty bude pro všechny kategorie stejná. Po přejezdu dlouhém 174 kilometrů čeká na závodníky měřený úsek o délce neuvěřitelných 458 kilometrů.

„Čeká nás další dlouhá etapa. Tentokrát to bude zase v rychlejším tempu po kamenité cestě a dvakrát budeme šplhat do třech tisíc metrů nadmořské výšky. To jsou přesně ty etapy, které prověřují jak posádky, tak hlavně techniku. My musíme tu naši připravit, aby fungovala," uvedl Kolomého navigátor René Kilián.

Do začátku zmíněné etapy vévodily celkovému pořadí kamionistů Rusové Mardeev, Karginov a Nikolaev. Nejlepším Čechem je prozatím Aleš Loprais, další účastník z Moravskoslezského kraje. Čtvrtá etapa byla smolná nejen pro Kolomého, ale i pro Nizozemce Gerarda De Rooye, jemuž podle dostupných informací vypověděl na vozidle službu diferenciál.