Na čtvrtou příčku vyšplhali v závěrečné etapě s cílem u Balatonu. Jde momentálně o největší motoristický světový podnik.

Bruntálští do své Liazky používají výhradně české náhradní díly a vybavení. „Hned první den se nám urvaly sedačky, to kvůli špatné práci výrobce. Hned jsme ztratili drahocenných pětadvacet minut za Alešem Lopraisem, který se svou posádkou skončil na konečné třetí příčce,“ řekl Deníku účastník závodu a zároveň také senátor za bruntálskou oblast Jiří Žák.

Češi byli na tomto podniku zastoupeni ve všech kategoriích. Akce trvala týden a měřila tři tisíce kilometrů. Po velmi tuhém boji borci z regionu vybojovali mezi čtyřiceti posádkami zmíněné čtvrté místo. Aleš Loprais za vítězem zaostalo o 53 minut, Bruntálští o hodinu a třiadvacet minut. „Po celou dobu závodu byl první Holanďan Hans Stacey s vozem Man. My jsme byli druhý den šestí, Loprais čtrnáctý. Třetí den jsme byli šestí a on osmý, čtvrtý den jsme byli šestí a Loprais sedmý. Pátý den jsme byli sedmí a on třetí. Prorazili jsme pneu a tak ztratili čas. Šestý den jsme skončili pátí a on třetí,“ shrnul průběh jízdy Jiří Žák.

„Projeli jsme hodně rozbité terény, každých pět set metrů byl nakopávák, rána nebo něco. Považuji tamní trasu za velmi náročný terén, jel jsem tam úplně poprvé v životě,“ shrnul Jiří Žák.

Naše posádka měla po trase problémy. „Tak rychlé a tak rozbité to tam bylo, že jsem se praštil hlavou přes přilbu do rámu a s otřesem mě po dojetí do cíle hospitalizovali. Na voze zásadní problémy nebyly, ale kompletně shořely brzdy, měnili jsme je denně. I olej z nápravy vytekl a vůz začal hořel, Marek Spáčil dostal ránu plameny do obličeje,“ vzpomínal Jiří Žák.

Závod trval od 19. do 26. dubna. „Úžasný úspěch z Čechů zaznamenal také Mirek Zapletal s nissanem mezi osobními automobily, ujel deváté místo, což je světová extra třída. Na motorce skončil na skvělé 14. pozici David Pabišta,“ dodal Jiří Žák.