Do nové závodnické sezony vstoupil bruntálský BP Autosport racing team patrně nejtěžším možným tuzemským závodem, kterým je vytrvalostní dvanáctihodinový závod na Masarykově okruhu pod dvanáct hodin LE Brno.

Dvě bruntálská vozidla

Na startovním roštu se objevilo téměř třicet vozidel různých divizí podle objemu motoru a také vozidla divize pět, což jsou otevřené speciály, které byly považovány za favority. Tým BP Autosport nasadil do závodu dva téměř identické stříbrno–černé vozy typu BMW M3 E46, které přes zimu prodělaly modernizaci podvozku, řízení motoru a odlehčení.

O umístění na startovním roštu rozhodoval los, a ten vozy týmu BP Autosport Bruntál umístil do středu startovního pole. Ihned po startu se podařilo bruntálským závodníkům fantasticky probojovat o několik příček dopředu a udržovat tempo s vedoucí skupinou. Jelikož závod trvá dlouhých dvanáct hodin, záleží hodně na zvolené taktice, strategii, rychlosti střídání, kontrole opotřebení různých dílů a sledování taktiky soupeřů.

Selhání motoru

Po třech a půl hodinách došlo v bruntálském týmu k nepříjemnosti, kterou bylo selhání motoru na voze číslo osmdesát osm a nastal boj s časem. Pořadatelé museli odtáhnout nepojízdný vůz z trati do boxu, kde již čekali mechanici s různými variantami závad a byli připraveni cokoliv rychle odstranit.

Po otevření kapoty hned na první pohled zjistili, že je konec. U čtyřválce byla nalezena díra a na nápravnici ležela utržená ojnice. Znamenalo to pro jeden z bruntálských vozů definitivní odstoupení ze závodu, ve kterém už tedy pokračovalo z týmu BP Autosport Bruntál jen vozidlo s číslem devadesát devět.

Body si připsala obě vozidla

To se pohybovalo na čtvrtém až pátém místě celkově a na druhé příčce v divizi čtyři. Ke konci závodu začalo tempo zrychlovat a hodinu před koncem se bruntálský závodník ve voze devadesát devět probojoval do čela celého startovního pole. V tu dobu také odstoupil největší soupeř v divizi čtyři a bruntálskému vozidlu v podstatě stačilo ubrat a kroužit do cíle. I když se nevyhlašuje absolutní pořadí, piloti bojovali do posledního kola a dokázali, že divize pět již nepatří mezi nejsilnější.

Již zmíněný poškozený vůz s číslem osmdesát osm ve výsledku odstoupil z pátého místa v divizi čtyři, takže si ještě do celkového bodování připsal krásných devět bodů a vítězný bruntálský vůz s číslem devadesát devět si připsal bodů šestnáct.

Celý šampionát seriálu LE se skládá celkem z pěti závodů, které pokračují 27. května šestihodinovým závodem LE Most, 24. června šestihodinovým LE Slovakiaring, 4. srpna šestihodinovým LE Most II a na závěr se 16. října pojede opět dvanáctihodinový závod LE Brno II. Za úspěšným vystoupením bruntálského BP Autosport racing týmu stojí také jeho partneři, mechanici Jancar racing týmu z Ryžoviště a samozřejmě také všichni fanoušci.