Loni bylo jen na silnici mezi Krnovem a Zátorem myslivcům nahlášeno 65 kusů srnčí zvěře, kterou srazilo auto, a bylo nutné zajistit odklizení uhynulého kusu z vozovky. K životnímu cyklu zvěře patří migrace, takže nebezpečí srážky s automobily nemůže úplně vyloučit ani opatrná jízda řidičů, ani pachové ohradníky okolo cest.

Od ledna 2016 byl spuštěn projekt, který srážky se zvěří eviduje a analyzuje, kde jsou obzvlášť rizikové úseky. Průběžné skóre, kde všude už došlo ke srážkám automobilů se zvěří, můžeme sledovat na webu www.srazenazver.cz.

RIZIKOVÁ MÍSTA

V mapě kolem Krnova je záznamů nejvíce, ale dost vážná je i situace v zalesněném prostoru mezi Bruntálem a Horním Benešovem.

Dá se předpokládat, že existují desítky dalších neevidovaných případů, kdy při střetu s autem byl srnec, divočák nebo jiné zvíře pouze poraněno a odběhlo ukončit svůj život hlouběji do lesa. Řidičům z našeho okresu se rozhodně vyplatí, aby se připojistili pro případ srážky se zvěří.

Tak jako řidiče ohrožují srny a divočáci, cyklisté se musí mít na pozoru před nepozornými psy, kočkami a drůbeží.

SLEPICE SE ZAPLETLA DO ŠPIC KOLA

Typický případ se odehrál ve středu 13. července v Dělnické ulici v Městě Albrechticích. Krátce před jednou hodinou tudy jela 58letá žena z Krnova na svém horském kole. V nepřehledné zatáčce jí bezprostředně vběhly do jízdní dráhy tři slepice a jeden kohout.

„Vzhledem k tomu, že se jí jedna z drůbeže zapletla do špic předního kola, tak upadla na zem. Za ní jedoucí 64letý muž i přes intenzivní brždění už nedokázal zastavit a narazil do ležícího kola své manželky," popsal průběh srážky kola s drůbeží policejní mluvčí René Černohorský.

„Při pádu cyklista utrpěl zranění lehčího charakteru s podezřením na otřes mozku. Cyklistka zraněna nebyla, ale muž byl sanitkou převezen k lékařskému vyšetření a ošetření do krnovské nemocnice," uvedl mluvčí René Černohorský, jaký měl střet s drůbeží nepříjemné následky.

Orientační dechová zkouška vyzněla u obou otřesených cyklistů negativně, hmotné škody dosáhly asi tisíce korun. „Jedná se o osoby starší 18 let, které nemusí mít za jízdy na kole připevněnou na hlavě ochranou přilbu. Při nehodě přilbu neměli.

Lze konstatovat, že by cyklistická přilba s největší pravděpodobností účinně eliminovala zranění muže," dodal důležité ponaučení z tohoto případu René Černohorský.