K neštěstí na železniční trati došlo poblíž Petrova rybníka, místním obyvatelům známého spíše pod názvem Balaton. Záchranáři obdrželi výzvu v 7.30 hodin a na místo okamžitě vyslali jednotku. Podle zasahujícího lékaře se jednalo o muže středního věku, který utrpěl devastující poranění končetin a hlavy.

„Muž tam ležel bez jakýchkoliv známek života a vzhledem k povaze zranění bylo zbytečné zahajovat oživovací pokusy,“ popsal zásah mluvčí krajské záchranné služby Lukáš Humpl.

Neštěstím se začali okamžitě zabývat i policisté. „Policie zasahovala na místě, snažíme se zjistit totožnost mrtvého muže a šetříme další okolnosti případu,“ uvedla policejní mluvčí Pavla Tušková. „Provoz na trati byl zhruba na tři hodiny zastaven, dopravu řešily náhradní autobusy,“ dodala Tušková.

Policisté hledali v okolí místa nehody svědky, kteří by mohli nešťastníka znát. Podle policejního pátrání kroky muže vedly od budovy Řempa, vzdálené necelý kilometr.

„Okolo jedné hodiny odpoledne na mě zazvonili policisté a ptali se mě, jestli náhodou onoho muže neznám. Popsali ho jako menšího muže s udržovaným vousem a větším břichem. Jeho kroky údajně vedly z této budovy,“ řekl Jan Kuba, jeden z místních obyvatel domu, kterému se říká Řempo.

„Ptal jsem se policistů, zda mi můžou ukázat jeho fotografii, ale prý byl po srážce s vlakem v takovém stavu, že jeho obličej byl k nepoznání. Nenapadá mě nikdo z našeho domu, kdo by odpovídal tomu obecnému popisu,“ dodal Jan Kuba.

Zda šlo o nešťastnou náhodu, či sebevraždu, zatím není jednoznačně určeno. „Z předběžného šetření vyplývá, že vina není na straně železnice, jednalo se nejspíš o sebevraha,“ prohlásil o tragickém střetu náměstek generálního inspektora Drážní inspekce Jan Kučera. „Pořád děláme nějaké kampaně, snažíme se lidi varovat, ale nepomáhá to,“ dodal Jan Kučera.

Brzdná dráha rozjeté vlakové soupravy je několik set metrů, záleží na rychlosti a okolnostech, mnohdy to může být až kilometr. Strojvedoucí tak nemá žádnou šanci vlak zastavit nebo výrazněji zbrzdit, vstoupí-li kdokoliv přímo před vlak.

Sebevrah ale neničí jen život svůj, jak si posteskl náměstek generálního inspektora Drážní inspekce Jan Kučera: „Někteří strojvedoucí to neunesou a střet se sebevrahem je jejich poslední jízdou. Už se nikdy nevrátí k téhle práci. Je strašné, když sebevrah vstoupí na koleje a celou dobu se dívá strojvedoucímu do očí a ví, že je konec. A strojvedoucí to ví taky. Ví, že nezastaví a že ten člověk zemře.“

Škoda, která vlivem tragického střetu na soupravě vznikla, byla předběžně vyčíslena na padesát tisíc korun.