Cyklisté jsou většinou i vlastníky řidičského průkazu. Musí si tedy uvědomit, jak se mají chovat, aby neohrozili bezpečnost a plynulost silničního provozu. Sami by zajisté nechtěli, aby je ohrozil řidič motorového vozidla.

Uvědomme si, že cyklisté a chodci jsou nejvíce ohroženi účastníci silničního provozu. Zdůrazňuji, že policisté i strážníci cyklisty kontrolují, máme i akce speciálně na ně zaměřené, v noci kontrolujeme jejich osvětlenost a samozřejmě i to, zdali nejsou pod vlivem alkoholu či jiných návykových látek. Výše postihů je u nich stejná jako u řidičů.

Co se týká nehod, funguje to takto: policie provede šetření, jak k nehodě došlo, ale už nerozhoduje o vině a trestu. Policisté musejí případ posuzovat podle platných zákonů a mohou konkrétní osobu obvinit ze spáchání trestného činu.

Jestli soud řidiče z Komárova odsoudí, nebo zprostí trestu, o tom policisté nerozhodují. Nicméně každý případ je jiný.

Můj osobní názor je takový: pokud jel cyklista neosvětlený, a navíc uprostřed silnice, z níž neodbočoval, pak nese hlavní vinu. Smutné je, že za svou chybu zaplatil životem. Je hrozné, že se něco takového stalo.

Má osobní zkušenost s cyklisty je následující: mnoho z nich se chová tak, jak to čtenáři výše popisují. Tedy neohleduplně. To, že jsou v noci neosvětlení, je téměř pravidlem. Už vůbec si neuvědomují, že by mohli mít nášivky na bundách či reflexní vesty. Nezřídka jsou i podnapilí a svým chováním ohrožují nejen sebe, ale i ostatní účastníky osobního provozu.