"První vážná dopravní nehoda přišla pouhých pět dnů po spuštění obchvatu. Podle prvních informací nejsou zranění vážná a snad budou všichni brzy v pořádku. Naše úsilí za bezpečnější křižovatky pokračuje, za dva týdny jedeme do Ostravy na jednání s Policií. Usilujeme o zřízení kruhových objezdů - i provizorních jako rychlé řešení," napsal starosta Krnova pod fotografii první havárie na novém obchvatu.

Konstatoval, že Městka policie Krnov nemá kompetenci kontrolovat silnici první třídy, takže rychlá jízda a porušování pravidel silničního provozu na obchvatu je věcí státní policie.

Šéfredaktor magazínu Legalizace Robert Veverka je obžalován z šíření toxikomanie. „Osvěta není zločin,“ hájí se u Okresního soudu v Bruntálu.
Osvěta a ne šíření toxikomanie, hájil se šéfredaktor Legalizace v Bruntále

"Naši strážníci teď zvýšili aktivitu na Hlubčické a spíše chrání chodce. Dohlíží v místech podchodů a hlídají aby si děti nezkracovaly cestu přes obchvat," doplnil Hradil.

Tomáš Hradil byl prvním zastupitelem, který v roce 2015 začal otevřeně hovořit o chybách v projektu obchvatu. Je přesvědčen, že průsečíková křižovatka na silnicích první třídy je překonané a velmi nebezpečné řešení. Jen pár hodin před otevřením obchvatu se starosta Hradil na facebooku svěřil, jak moc si přeje, aby se v hodnocení nebezpečných křižovatek mýlil.

"Byl v uplynulých letech jedním z mála krnovských zastupitelů, kteří se stavbou obchvatu nesouhlasili. Dobře jsem věděl o jeho přednostech, ale těch mínusů bylo pro mě zkrátka až příliš. Poprvé si tak jako starosta města přeju, abych se mýlil. Aby se ukázalo, že přes všechna negativa byla stavba obchvatu dobrým řešením a my Krnované si s odstupem času řekli: dobře, že ho máme. Abychom si mohli po čase říct, že dvě problémové křižovatky s obchvatem nejsou nebezpečné," napsal starosta Hradil necelé čtyři hodiny před tím, než na obchvat vjela první auta v rámci zkušebního provozu.

Láryšov je dnes příjemné místo k životu. Je odtud blízko do Krnova i do přírody.
Láryšov má 30 obyvatel, asi jako školní třída. Centrem dění je zde pergola

Krátce před tím starosta prezentoval krnovským zastupitelům a členům dopravní komise výstupy, k jakým došel tým docenta Jiřího Čarského z Ústavu dopravních systémů ČVUT. V souboru dopravních řešení pro budoucnost Krnova jsou na prvním místě nejdřív provizorní a pak i trvalé okružní křižovatky na obchvatu místo současných průsečíkových. "Za více než sedm století historie našeho města bychom našli jen minimum staveb, které takto zasáhly do životů nás - obyvatel města Krnova," zhodnotil Hradil výstavbu obchvatu, která stála miliardu a trvala čtyři roky.

Fotografie nehody zveřejnil starosta ve středu 6. října.