Zastupitelé za ANO ale museli makat na něčem jiném, protože na splnění tohoto slibu jim nezbyl čas. Plyne z toho ponaučení, že než dávat voličům sliby precizně formulované právnickou terminologií s kontrolovatelným místem a časem plnění, jsou lepší neurčité slogany typu: „Dálnice, dálnice, dálnice“.

V abstraktní říkance o trojnásobné dálnici nenajdete ani přísudek, natož závazek. Přesto s ní ANO vyhrálo krajské volby.

„Já bych v tomto případě oddělil politický marketing od reality. Ta realita je v některých věcech jiná,“ komentoval ministr dopravy Dan Ťok rozpory mezi očekáváním voličů ANO a stavbou dálnic.

Byl to víc politický marketing, nebo realita, když se Topolánkova vláda v roce 2008 pochlubila harmonogramem protipovodňových opatření na Krnovsku? Podle něj přeložka silnice Zátor – Nové Heřminovy měla být hotová v roce 2015. 

Starostka Zátoru Salome Sýkorová si loni postěžovala, jak liknavě Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) přistupuje k protipovodňové ochraně. Tehdejší ministr zemědělství Jiří Milek se ŘSD zastal slovy:

„Budování silničního obchvatu a stavby přehrady nepředstavují podstatný konflikt průběhu prací.“ Tak to na Krnovsku můžeme zůstat klidní.