„Byty jsou podle statistik nedostatkovým zbožím a na trh se jich dostává mnohem méně, než jaká je aktuální poptávka. Logicky by se růst cen bydlení zastavil, kdyby měli zájemci o byty opravdu z čeho vybírat,“ řekla paní ministryně Deníku.

Ministerstvo dopravy pod vedením Dana Ťoka (za ANO) přišlo s opačnou koncepcí: již existující byty bourat. Nejen ve Valšově, Dětřichově nebo Domašově letos Správa železnic a ministerstvo dopravy společně naplánovaly demolice nádražních bytů. Je potřeba poděkovat především železničářům a jejich rodinám, kteří spořádaně vyklidili služební byty na nádražích, aby se mohly zbourat. Každý jiný nájemník by na jejich místě usiloval o odkoupení a rekonstrukci svého bytu.

Starosta Dětřichova odmítl iniciativu, která chce přeměnit nádražní byty na turistickou ubytovnu. Naopak v Úvalně, kde mají jen zastávku bez bytů, starosta už sehnal obecní hytlák, aby železniční turisty mohla obec ubytovat přímo na nádraží.

Klára Dostálová v rozhovoru pro Deník upozornila také na další zásadní problém: „Úředník stavebního úřadu bude těžko rozhodovat nezávisle na vůli starosty, který je jeho zaměstnavatel a chlebodárce.“ Na totéž minulý týden upozornili také odpůrci přehrady Nové Heřminovy. Vznesli námitku podjatosti stavebního úřadu Krnov, protože vedení města formou memoranda oficiálně deklarovalo, že má mimořádný zájem na výstavbě nádrže.