Frekventovaná Opavská ulice v Krnově má značné problémy s dopravou i bez sněhu a bez stavebních prací. Bylo nutné ji rozkopat právě v zimě Budování sítě krnovských cyklostezek začalo v létě bezproblémovým úsekem kolem Sídliště pod Cvilínem (SPC), který většinou vede mimo chodník i mimo vozovku středem trávníku.

První etapa cyklostezky, která neomezovala chodce ani auta, byla úspěšně dokončena v září. Druhou etapu, při které je nutné rozkopat chodníky i vozovku na nejfrekventovanějším úseku Opavské ulice, si stavebníci naplánovali na konec roku. Zřejmě nepočítali s tím, že v zimě může sněžit.

Prosincový sníh stavební firmu AF Stav Aleš Fousek nepříjemně zaskočil, protože pokládání nové zámkové dlažby v současných klimatických podmínkách nemůže pokračovat a podle harmonogramu má být hotová do konce roku. Než se počasí umoudří, rozkopané uzavřené chodníky jsou ponechány svému osudu a čeká se na oblevu, aby stavební ruch mohl pokračovat.

Mezitím uzavřený chodník nutí chodce přecházet frekventovanou komunikaci mimo přechod, obchody mají komplikované zásobování a nejspíš také přichází o zákazníky, kteří se podle pokynů přesunuli na protější stranu Opavské ulice. Uzavřený chodník aspoň vyřešil každoroční problém kam na Opavské ulici odhrnovat haldy sněhu.

Protože budoucí cyklostezka vede v sevřené uliční zástavbě, musí tudy řidiči opatrně projíždět třicítkou. Navíc na chodníku nebo na krajnici občas vytvoří další bariéru auto s vysokozdvižnou plošinou, aby hasiči mohli shodit ze střech nebezpečné návěje a rampouchy. Výstavba druhé etapy městských cyklostezek přijde řádově na 2,8 milionu korun. Opravdu se nedalo při plánování tak významné investiční akce počítat s tím, že v prosinci také někdy sněží?