Pro jugoslávského odběratele vyrobila Škodovka celkem šest těchto lokomotiv, ale pět z nich už bylo zlikvidováno sešrotováním. Tento poslední exemplář vyrobený v roce 1948 získal rakouský sběratel z městečka Tamzweg. Jedná se o pětinápúravovou tendrovou lokomotivu, která měla speciální tendr pro zásobu uhlí a vody.

„S tímto rakouským partnerem jsme se seznámili díky našemu členství v mezinárodním klubu 760, který sdružuje příznivce úzkokolejných železnic, což jsou dráhy s rozvorem kolejnic 760 milimetrů. Rakouský vlastník měl zrovna na lokomotivě rozdělanou generálku, ale nemá pro ni v dohledné době žádné využití. Dohodli jsme se, že když opravy lokomotivy v Krnově dokončíme, zapůjčí nám ji za velmi výhodných podmínek na patnáct let. Hodláme ji samozřejmě provozovat už letos na osoblažské úzkokolejce,“ prozradil záměry krnovské firmy Olpas Jaromír Foltýn.

Přeložení lokomotivy z kamionu na železniční podvozek bude nutné zajistit pomocí dvou silných jeřábů. Samotná lokomotiva váží 31 tun, její tendr dalších 7 tun. Při složité operaci bude nutné naprosto přesně koordinovat součinnost dvou jeřábů o nosnosti 28 a 20 tun.

„Lidé určitě znají z osoblažské úzkokolejky naši parní lokomotivu Resita, která byla vyrobena v Rumunsku. Pro srovnání, lokomotiva Škoda bude mít asi dvojnásobný výkon, a bude tedy také podstatně větší. To znamená, že také utáhne větší soupravu vagonů, a my budeme moci turistům a železničním fanouškům na Osoblažce představit při nostalgických jízdách další zajímavosti,“ dodal Foltýn.