Publikací by chtěl Švára přispět k informační osvětě. "Česká veřejnost vnímá herní zábavu stále ještě s despektem. Hraní považuje za jakousi prchavou dětskou zálibu či úchylku dospělých. Přitom dnes hraje po celém světě miliarda lidí a v tomto byznysu se už v osmdesátých letech točilo více peněz než v hudbě a filmu dohromady," říká autor, který v médiích pracuje od roku 2004 jako redaktor a web-editor Deníku a počítačovým hrám se ve volném čase věnuje již přes dvacet let.

Jeho kniha chce být srozumitelná všem. Jak novopečeným zájemcům o herní dějiny, kteří zjistí, že i videohry coby kulturní odvětví mají hluboko zapuštěné kořeny, tak i lidem, kteří hry dobře znají a pravidelně je hrají.

Čtenáři v knize najdou řadu zajímavostí. "V prvním díle se zabývám především starým hardwarem. Připomínám vývoj prvních videoherních konzolí a také třeba vysvětluji, jak to bylo s osobními počítači od IBM. Rovněž zmiňuji nelegální plagiátorství v socialistickém východním bloku. Kdo si pamatuje malou ruskou digitální hru, v níž Vlk chytá vajíčka, bude snad potěšen," říká Ondřej Švára.

První díl knihy Videohry: Historie virtuální zábavy je na trhu k mání například ZDE v elektronickém podobě jak pro čtečky e-knih, tak i v klasickém počítačovém formátu pdf.

Druhý díl Švára slibuje na letošní léto. Prý bude ještě delší, lepší a hezčí. Ostatně, jako hry v průběhu času samy.