Galerie: Nejdražší auta na prodej v Česku.

Rolls-Royce Phantom Coupé, cena: 10 000 000 Kč. Začneme snad tím nejzákladnějším vozem v garáži pořádného boháče, britskou definicí luxusu a komfortu v podání Rolls-Royce. Za kulatých deset milionů seženete lehce ojeté kupé z roku 2009. 5,5 metru dlouhá silniční jachta má dvoubarevnou karoserii, na svou dobu extravagantní světlomety a ve výbavě jednu zajímavou vychytávku. Uvnitř na stropě je totiž instalováno dnes už známé ambientní osvětlení ve stylu noční oblohy. Pod kapotou je samozřejmě klasický dvanáctiválec o objemu 6,75 litru a výkonu 459 koní (338 kW). Jedná se přitom o naprostou „funglovku“. Auto vystavené u prodejce SF Motors v pražských Vysočanech má najeto pouhých 35 tisíc km. Maybach 62 S, cena 10 000 000 Kč. Za stejnou cenu jako předchozí Rolls-Royce můžete mít další limuzínu, tentokrát unikátní Maybach z roku 2008. Kousek u prodejce v Písku má najeto pouhých 39 300 km. V tomto případě se jedná o speciálně vybavený exemplář, který má loga a značení na karoserii zdobená pravým zlatem a krystaly Swarovski. Tyto šperky pak najdete dokonce i na kolech a v interiéru. Maybach 62 S je navíc vrcholnou verzí z modelové řady německého výrobce, takže pod kapotou tepe šestilitrový V12 od AMG o výkonu 612 koní (450 kW). Jednoduše ideální auto, pokud zrovna spěcháte do studia nahrát novou hip-hopovou desku. AC Ace Bristol, cena 390 000 € (asi 10 062 000 Kč). Do výběru se nám dostala i pořádná klasika s historickou hodnotou. U pražské firmy Engine, specializující se na renovace a servis klasických vozů, je vystaven k mání vypulírovaný závoďák z roku 1959. Britský roadster má perfektní rodokmen naplněný závodními úspěchy, jeho renovovaný stav je ověřen oficiálním klubem majitelů AC a archivem německého autoklubu ADAC. Tahle specialitka už bude na hodnotě jenom zrát. Vyrobeno bylo pouhých 1099 kusů. A pokud znáte historii, budete vědět, že AC Ace předcházelo slavnější verzi AC Cobra. S lehkou konstrukcí pak hýbe dvoulitrový řadový šestiválec Bristol o výkonu 132 koní (93 kW). Ferrari Superamerica, cena 390 000 € (asi 10 062 000 Kč). U oficiálního dealera Ferrari v ČR Scuderia Praha je k dispozici opravdová vzácnost. Inovativní kupé-kabriolet verze modelu 575M Maranello. Vyrobilo se jich pouze 559 kusů. Místo tradiční plátěné střechy nebo odnímatelných střešních dílů má totiž Superamerica skleněný panel, který se otáčí o 180 stupňů dozadu a položí se vodorovně mezi oblouky karoserie. Specifikace je dále klasickou kombinací černého interiéru a červeného laku karoserie Rosso Corsa. Pohon zajišťuje vyladěná verze 5,7litrového osmiválce o 540 koních (397 kW). Stav najetých kilometrů je 14 991 km. I tady se čeká, že cena jenom poroste. Lamborghini Aventador S, cena 10 980 000 Kč. V cenové relaci kolem deseti milionů seženete i zánovní, omlazenou a vyladěnou verzi Aventadoru. Kvalita je zaručena, neboť se jedná o kousek přímo od českého dealera Lamborghini v Praze. Proti originální cenovce tak nějaký tisíc ušetříte na benzin, protože jde o levnější předváděcí vůz s najetými 4500 km. Specifikace je přitom klasické Lambo, žlutý exteriér, nová pavučinová kola a motor obložený hromadami karbonu. Aventador S byl vůči staršímu ročníku tohoto modelu obdarován vyšším výkonem, upraveným pohonem všech kol a dalšími důležitými maličkostmi. Uprostřed je pochopitelně zpívající atmosférický V12, nyní o výkonu 740 koní (544 kW). Rolls-Royce Dawn, cena 11 490 000 Kč. Další Rolls-Royce v seznamu si můžete prohlédnout u Advantage Cars v Praze. Kabriolet Dawn je po prvním majiteli, ale jeho řidič s ním zrovna moc nenajezdil. Najeto má 1200 kilometrů. Na vypsání zahrnuté výbavy bychom neměli dostatek místa, a proto stačí dodat, že tento Dawn má naprosto všechno, co by měl pořádný Rolls-Royce mít. Dokonce i známou, ručně lakovanou linku táhnoucí se po bocích karoserie. Krémově sofistikovaný 6,6litrový dvanáctiválec se dvěma turbodmychadly umí vyprodukovat 570 koní (420 kW) a 820 Nm točivého momentu. Jednoduše pořád více, než budete kdy potřebovat. Mercedes G 500 4x4² Brabus, cena 12 974 000 Kč. Již standardní Mercedes G500 4x4² je pořádnou šíleností, ale verze od úpravce Brabus posunuje extravagantní SUV na zcela novou úroveň. Pokud máte volných 13 „mega“, utíkejte k prodejci do Litoměřic. Kromě stylingových úprav se Brabus vrhnul rovněž na motor. Upravený čtyřlitrový osmiválec se dvěma turby tak nyní produkuje rovných 500 koní (368 kW) a 710 Nm točivého momentu. Tedy o 78 koní a 100 Nm více. Terénní schopnosti díky pohonu všech kol, portálovým nápravám a uzávěrkám diferenciálů samozřejmě zůstaly, stejně jako komfortní a vybavený interiér známý u nejvyšších verzí třídy G. S ním si ale Brabus taky pohrál. Porsche 911 R, cena 13 890 000 Kč. Dostáváme s k lize výjimečných. Jak jinak byste totiž nazvali sběratelsky ceněnou 911 R z omezené série pouhých 991 kusů? Abychom pravdu řekli, divíme se, že ostravský prodejce AR Cars za ni nechce více. Puristická 911 zaujala v době představení svou manuální převodovkou, která tehdy nebyla u ostrých GT modelů Porsche k mání. Teď už se sice značka k manuálním skříním vrátila, ale i přesto si limitovaná 911 R zachovává punc neskutečné exkluzivity. Tento kousek je garážovou princeznou s pouhými 1470 km. Byla by ovšem škoda občas neprotáhnout onen čtyřlitrový boxer s pětistovkou koní a nenechat okolí spatřit jednorožce. Při vlastnictví takové speciality jde o morální povinnost. Lamborghini Murciélago SV, cena 14 250 001 Kč. Pokračujeme s jednorožci a nabídkou AR Cars v Ostravě. Nedávno se u nich objevila také nejšílenější verze starého Murciélaga z limitované série 186 vyrobených kusů. Auto pochází od českého majitele a samozřejmostí je kompletní technická historie. Najeto má slušných 18 tisíc kilometrů, takže je na strašení obyvatel zvyklé. Specifikace obsahuje klasicky obří zadní křídlo a výfuk zaskakující funkci plamenometu. Atmosférický dvanáctiválec o objemu 6,5 litru produkuje 670 koní (493 kW) a dokáže Lambo vystřelit z klidu na 100 km/h za 3,3 vteřiny. K vlastnictví vozu se doporučuje mít i patřičný zbrojní průkaz. Lamborghini Aventador SV, cena 14 700 000 Kč. Krásně nám to vyšlo a na prvním místě stojí nástupce předchozího Murciélaga SV, tentokrát u pražských Advantage Cars. Jedná se o zánovní kousek s pouhými 1250 kilometry. Aventador SV je tedy nejostřejší verzí vlajkové lodi Lamborghini a podle toho taky vypadá. Ostré hrany karoserie jsou ještě ostřejší, nechybí masivní křídlo, pavučinová kola se středovou maticí a hned čtyři výfukové koncovky, protože těch není nikdy málo. Auto pochází z limitované série 600 kusů a pekelnému vzhledu samozřejmě odpovídají i schopnosti. Stále atmosférický 6,5 litrový V12 o výkonu 750 koní (552 kW) vás dokáže vystřelit na 100 km/h za bleskových 2,8 vteřiny. Bůh s vámi.