Prakticky sedm desetiletí se v oficiální symbolice značky Škoda používala modrá barva. Nyní ovšem už prakticky tři desetiletí automobilku Škodu symbolizuje zelená. Po oficiálním  představeníkonceptu nového velkého elektromobilu už je zřejmé, že logo obsahuje dokonce dva odstíny zelené.

Na něj i na všechna předchozí loga se můžete podívat do naší komentované fotogalerie.

První používané logo zobrazovalo kolo, které tehdy v Mladé Boleslavi vyrábělo a slovní pojmenování tehdejší společnosti Slavia. První zásadní proměna symbolu se udála v roce 1905, když už firma vyráběla auta. Název Slavia byl opuštěn a společnost se přejmenovala na Laurin&Klement. Proto jsou také v logu iniciály zakladatelů, které ovinuje vavřínový věnec.

Logo Škody teď obsahuje dva odstíny zelené barvyLogo Škody teď obsahuje dva odstíny zelené barvyZdroj: Škoda Auto

Po krizi ve dvacátých letech musela být společnost vděčna plzeňskému gigantu Škoda a je tedy logické, že po spojení převzala také její název. Rovněž auta se již prodávala se slovem Škoda na chladiči. Nejprve šlo o zdobný typ písma na modrém pozadí, přičemž vavřínový věnec na obvodu zůstal.

Koncepční vůz Škoda Vision 7S jako předobraz velké rodinné Škody
Škoda ukázala svůj vůz pro rok 2026. A také nové logo s šikovně ukrytým háčkem

Od roku 1926 má automobilka patentováno logo, kterí se někdy označuje jako okřídlený šíp a jindy zase jako hlava indiána s čelenkou. Každopádně od poloviny třicátých let až prakticky do poloviny těch devadesátých byl na karosérie aut z Mladé Boleslavi umisťován právě tento symbol v kruhu.

Nový majitel - nová symbolika

S novým majitelem, kterým byl a je německý Volkswagen, přišlo v poměrně rychlém sledu několik proměn loga. A vyměnila se také barva. Zelenou bylo možné poprvé spatřit na novodobé Felicii. Relativně menší úpravu prodělal tento symbol na přelomu tisíciletí, kdy se slovní nápis Škoda dostal do černého pásu kolem zeleného okřídleného šípu

V roce 2011 pak byla písmena z loga vyjmuta a šíp se graficky zmodernizoval. Firma tehdy informovala, že černá linka spolu s chromovým lemem dodává eleganci a čistotu. Zelenou barvu ale již neobsahovaly znaky lepené na příď a záď automobilů.

Nyní tedy přichází éra nové symboliky. Nově bude logo značky Škoda vykreslováno bez plastické 3D grafiky. Automobilka tak podle vydané tiskové zprávy reaguje na posun k ještě větší digitalizaci komunikace. Jednodušší dvourozměrné logo je podle jejího tvrzení mnohem působivější zejména na mobilních zařízeních a lze jej také flexibilněji integrovat do různých formátů.

Auto je plně schopné provozu a také čas od času vyjede na silnici
Krásný kabriolet Škoda 440 z Karosy bude brzy na prodej. Zde je celý jeho příběh

Současně chce Škoda daleko více používat typografickou podobu loga oproti symbolu okřídleného šípu. To znamená, že třeba i v prolisu na kapotě budou na připravovaných modelech umístěna písmena Škoda místo doposud užívaného kruhového loga. To se ještě před pár lety lepilo i na zadní dveře vozů automobilky. Nyní je tam ale také Škoda. A konečně - šíp už nebude ani na volantu.

V novém logu sice zůstal háček změkčující výslovnost "S", ale je tak trošku ukryt v horní části tohoto písmene. Češi tak nadále můžou číst název jako Škoda, většině ostatního světa pak ale toto diakratické znaménko přestane komplikovat život.

Nově bude Škoda Auto nově používat dva různé odstíny zelené, které nazvala smaragdová a elektricky zelená. Právě ty si totiž v provedených průzkumech mnozí respondenti spojovali s ekologií, udržitelností a elektromobilitou.