Pokud Kolovratníkova novela projde, bude k nejohroženějším tratím patřit železniční spojení Bruntál - Malá Morávka. Nedávno zde byl s obrovským úsilím a vysokými náklady obnoven víkendový turistický provoz a přeprava kůrovcového dřeva. Kraj se zlobí, že s ním o zásadních změnách drážní legislativy nikdo předem nejednal. Fanoušci železnic poukazují na do očí bijící nehospodárnost.

V roce 2019 byla zrekonstruována stanice ve Světlé Hoře. Opravily se všechny tři staniční koleje, výhybky i odbočení na vlečku, aby po dvaceti letech nečinnosti stanice zase sloužila svému účelu. V roce 2020 jedna ze tří čerstvě opravených kolejí byla vytrhána. Odbočení na vlečku bylo odstraněno. Jen díky intervenci krajského náměstka pro dopravu Jakuba Unucky z ODS ve Světlé Hoře zůstaly alespoň dvě průjezdné koleje na křižování. "Pokud projde Kolovratníkův návrh, bude mít utrum celá trať z Bruntálu do Morávky i se Světlou Horou," varuje Slezský železniční spolek.

Praxe dokazuje, že spolkaři - srdcaři umí využít každou korunu účelněji, než obří státní organizace. Slezský železniční spolek požaduje, aby byla do zákona zakotvena povinnost před zakonzervováním (zrušením) nabídnout trať za korunu soukromníkům. Co tak nabídnout za korunu soukromníkům také nádražní byty, než přijde na řadu jejich rekonstrukce (demolice)?