Zatím nezačala a zdá se, že ani hned tak nezačne. Zastupitele o tom informoval na jejich zasedání místostarosta Jan Krkoška. Problém je v tom, že výběrové řízení na zhotovitele severovýchodního obchvatu Krnova ještě není uzavřeno. Proti jeho výsledku se odvolal jeden z neúspěšných uchazečů.

Podle Jana Krkošky podpis smlouvy s vítěznou firmou se tak odkládá nejméně o tři týdny.

Investorem stavby je Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD), s nímž vedení města intenzivně jedná o co největší informovanosti občanů o průběhu stavby. „Máme slíbeno, že pro tuto stavbu bude vytvořen speciální web, na němž budou průběžně zveřejňovány informace, dále na něm budou k dispozici kamery, které budou snímat průběh prací.

Dále bude každý týden v Krnově probíhat technický den, do něhož se budou mít možnost zapojit i občané, a máme ještě další požadavek na ŘSD, a to aby alespoň jednou za 14 dnů byl občanům na radnici k dispozici jejich pracovník a poskytoval informace," uvedl Jan Krkoška.

Výstavba obchvatu Krnova by podle odhadů měla trvat asi 48 měsíců.

Trasa obchvatu

Ilustrační foto.Zdroj: Dita Círová

Stavba obchvatu by měla začít v Chomýži. Trasa začíná před křižovatkou s Okružní ulicí. Zpočátku povede v trase stávající silnice I/57, a to až po zatáčku, od které pokračuje k místu, kde kříží estakádou stávající silnici I/57 a železniční trať.

Křížení s Chomýžskou ulicí bude řešeno průsečnou křižovatkou. Trasa se pak odklání dál od města směrem k polské hranici. Kříží řeku Opavici a prochází ochranným pásmem krnovského prameniště do průsečné křižovatky se silnicí I/45.

Vede záplavovým územím kolem soutoku řek Opavice a Opavy, pak obchvat mimoúrovňově kříží železniční trať a vrací se v Petrově Dole na stávající silnici I/57, což je pro Krnov výpadovka na Opavu. Napojení je zde řešeno okružní křižovatkou.