Tak se dá shrnout postesk čtenářů, kteří se obrátili s tímto problémem na naši redakci.

Rozdíl o korunu i o víc

Jejich pohoršení se týkalo místního supermarketu Kaufland. Roztrpčeně totiž vnímají, že některé ceny jsou v Bruntále vyšší, než v jiných prodejnách Kaufland. Na doložení svých slov přinesli noviny s akční nabídkou, které Kaufland roznáší do schránek.

A opravdu, ceny akčního zboží se v jednotlivých oblastech liší. Někde jde o korunové rozdíly, jinde o více korun. Vždy je rozdíl ale v neprospěch bruntálského obchodu. A to dokonce, když se porovná s Kauflandem v sousedním Krnově.

„Zajímalo by mě, z jakého důvodu to takhle je. Zatím mi vychází, že bruntálský Kaufland je ze všech nejdražší. Podle čeho určují cenu? Jiné obchodní řetězce cenu zachovávají," porovnávala ceny v reklamních novinách čtenářka Jana Ondrášková z Bruntálu.

V čem se liší

Například v reklamních novinách Kaufland s nabídkou od 16. 10. do 22. 10. je pro prodejnu Bruntál inzerován Staropramen multipack za 74,90 korun, Orion Vánoční kolekce za 99,90, Víno z Kobylí svatovavřinecké za 159, Metaxa za 245, Tchibo Family za 69,90, Fa sprchový gel 45,90, Merkur aviváž za 20,90 korun.

V mutaci těchto novin pro Zlín je Staropramen za 73,90, Orion Vánoční kolekce za 98,90, Víno z Kobylí svatovavřinecké za 155, Metaxa za 239, Tchibo Family za 68,90, Fa sprchový gel 44,90, Merkur aviváž za 19,90 korun.

A jiný příklad v reklamních novinách Kaufland s nabídkou od 30. 10. do 5. 11. je pro prodejnu Bruntál inzerován Král sýrů Hermelín Maxi za 30,90, anglická slanina 12,50 za 100 gramů, kuřecí pochoutkové párky za 15,50, Malibu za 265 korun.

V mutaci těchto novin pro Krnov je Král sýrů Hermelín Maxi za 29,90, anglická slanina 11,90 za 100 gramů, kuřecí pochoutkové párky za 14,90, Malibu za 259 korun.

Ceny dělá konkurenční boj

„Ceny v jednotlivých regionech ovlivňuje několik faktorů, především však konkurenční soutěže. Konkurenční situace na Bruntálsku je pochopitelně jiná než na Zlínsku. Navíc, ceny zboží jsou v neustálém pohybu.

Je tedy velmi dobře možné, že v určitém období je cenová úroveň v jedné oblasti nižší, podruhé opět vyšší," uvedl mluvčí obchodního řetězce Kaufland Michael Šperl. „Jde vždy o konkurenční soutěž, ve které je ve výhodě vždy zákazník," podotkl.

Dá se to vysvětlit tak, že tam, kde má Kaufland konkurenci, tam jde s cenou dolů.

To je třeba příklad právě Krnova, kde tamní Kaufland soupeří s Albertem. Zatímco v Bruntále byl v druhém prosincovém týdnu v akční nabídce půllitr becherovky za 119 korun, v Krnově se dal koupit za 115. A přesně za tuto cenu jej v daném období nabízel i Albert.

V Bruntále má Kaufland dominantnější postavení a tak moc soupeřit nepotřebuje.