VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tunel pod Červenohorským sedlem je dnes už jen vizí

Jeseník - Tunel pod Červenohorským sedlem v Jeseníkách měl být jednou z nejgigantičtějších staveb v regionu. A dokonce byl před lety avizovaný termín otevření: rok 2007. Jenže vize, která tehdy počítala s astronomickými náklady 5,5 miliardy korun, zůstala na papíře. O tunelu se již ani nemluví.

5.4.2012
SDÍLEJ:

Přes Sedlo vede stále jen jedna cesta, ta na snímku. Tunel zůstal jen snem a vizí. Foto: DENÍK / Jiří Kopáč

Investorem stavby měla být společnost Lesostavby Šumperk, ta už ale nyní už neexistuje. O stavbu tunelu firma usilovala od roku 1998. O šest let později dalo projektu zelenou ministerstvo životního prostředí, bylo ale ještě třeba získat status veřejně prospěšné stavby, protože pouze u takové stavby zákon připouští vyvlastnění pozemků. Celý proces ale nedospěl ani do fáze územního řízení a Lesostavby Šumperk veškeré aktivity související s tunelem ukončily.

Podpora vybudování tunelu figurovala v programovém prohlášení radních Olomouckého kraje do roku 2008, ale už tehdy bylo jasné, že se nebude jednat o prioritu. Místo tunelu kraj usiloval o opravu horské silnice 1/44, zatím se podařilo za 150 milionů korun zrekonstruovat vozovku z jesenické strany na Červenohorské sedlo. Oprava silnice ze šumperské strany by měla přijít na řadu v roce 2014.

„Tunel je zanesen v zásadách územního rozvoje Olomouckého kraje, tedy v obdobě územního plánu. Konkrétní projekt však neexistuje a nejsou též řešeny dopady stavby na životní prostředí, takzvaná EIA. Stát zastupovaný ministerstvem dopravy v přípravách nijak nepokračuje, a to z důvodu velké finanční náročnosti,“ uvedl mluvčí olomouckého krajského úřadu Ivo Heger. Jestliže se kolem roku 2000 uvažovalo o nákladech 5,5 miliardy korun, nyní by to bylo mnohem více. Navíc Správa chráněné krajinné oblasti zatím ohledně tunelu vždy zastávala odmítavé stanovisko.

„Labutí píseň“ tunelu pod Červenohorským sedlem zazněla před dvěma lety na facebooku, kde skupina lidí na toto téma bouřlivě diskutovala. „Jsem každopádně pro tunel. Bude ho ale muset asi postavit nějaká soukromá společnost a vybírat za průjezd mýtné. Zaplatil by někdo za průjezd za osobák 30 a za náklaďák 100 Kč? Já teda určitě!“ psal na facebooku Jiří Krutil. Debata na sociální síti skončila v roce 2010.

Autor: Hana Kubová

5.4.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Škoda 110 R.
AUTOMIX.CZ
13

Škoda zvažuje sporťák inspirovaný legendárním "erkem". Jak by mohl vypadat?

Ilustrační foto.

Mobilní kamera pro Krnov

Město Albrechtice pozvalo Komprachtice na Osoblažku

Parní vlak na osoblažské úzkokolejce sice má svůj jízdní řád, ale pokud se najde dostatečně početná skupina zájemců, může si domluvit speciální jízdu. Tak jako Město Albrechtice.

Onko Niké: ženy, které se nevzdaly

Onemocněla ve svých padesáti letech. Dnes se Jarmile Novotné pomalu blíží sedmdesátka, žije aktivním životem a spolu s ostatními členkami spolku

Zesnulí v krnovském a bruntálském regionu

Vážení čtenáři, na webových stránkách Bruntálského a Krnovského Deníku přinášíme seznam zesnulých v našem regionu za uplynulé období.

Svědkyně neobyčejných událostí

Krnovský gymnazista Kristián Jedelský zpracoval pro projekt Příběhy 20. století vyprávění řádové sestry Bonfilie, která dnes žije v charitním domě ve Městě Albrechticích.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies