VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tunel pod Červenohorským sedlem je dnes už jen vizí

Jeseník - Tunel pod Červenohorským sedlem v Jeseníkách měl být jednou z nejgigantičtějších staveb v regionu. A dokonce byl před lety avizovaný termín otevření: rok 2007. Jenže vize, která tehdy počítala s astronomickými náklady 5,5 miliardy korun, zůstala na papíře. O tunelu se již ani nemluví.

5.4.2012
SDÍLEJ:

Přes Sedlo vede stále jen jedna cesta, ta na snímku. Tunel zůstal jen snem a vizí. Foto: DENÍK / Jiří Kopáč

Investorem stavby měla být společnost Lesostavby Šumperk, ta už ale nyní už neexistuje. O stavbu tunelu firma usilovala od roku 1998. O šest let později dalo projektu zelenou ministerstvo životního prostředí, bylo ale ještě třeba získat status veřejně prospěšné stavby, protože pouze u takové stavby zákon připouští vyvlastnění pozemků. Celý proces ale nedospěl ani do fáze územního řízení a Lesostavby Šumperk veškeré aktivity související s tunelem ukončily.

Podpora vybudování tunelu figurovala v programovém prohlášení radních Olomouckého kraje do roku 2008, ale už tehdy bylo jasné, že se nebude jednat o prioritu. Místo tunelu kraj usiloval o opravu horské silnice 1/44, zatím se podařilo za 150 milionů korun zrekonstruovat vozovku z jesenické strany na Červenohorské sedlo. Oprava silnice ze šumperské strany by měla přijít na řadu v roce 2014.

„Tunel je zanesen v zásadách územního rozvoje Olomouckého kraje, tedy v obdobě územního plánu. Konkrétní projekt však neexistuje a nejsou též řešeny dopady stavby na životní prostředí, takzvaná EIA. Stát zastupovaný ministerstvem dopravy v přípravách nijak nepokračuje, a to z důvodu velké finanční náročnosti,“ uvedl mluvčí olomouckého krajského úřadu Ivo Heger. Jestliže se kolem roku 2000 uvažovalo o nákladech 5,5 miliardy korun, nyní by to bylo mnohem více. Navíc Správa chráněné krajinné oblasti zatím ohledně tunelu vždy zastávala odmítavé stanovisko.

„Labutí píseň“ tunelu pod Červenohorským sedlem zazněla před dvěma lety na facebooku, kde skupina lidí na toto téma bouřlivě diskutovala. „Jsem každopádně pro tunel. Bude ho ale muset asi postavit nějaká soukromá společnost a vybírat za průjezd mýtné. Zaplatil by někdo za průjezd za osobák 30 a za náklaďák 100 Kč? Já teda určitě!“ psal na facebooku Jiří Krutil. Debata na sociální síti skončila v roce 2010.

Autor: Hana Kubová

5.4.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Dračí lodě na Hartě

Anděl Páně

Anděl Páně na náměstí

Den obce ve Staré Vsi

Obecní oslavy Staré Vsi proběhnou v sobotu 26. srpna od 14 hodin v tamním kulturním domě.

Dušan Žmolík pomáhá Břidličné, Besta nebude

Velkou posilu do svých řad ulovila Břidličná. Před sobotním duelem s Čeladnou se k týmu připojil bývalý záložník Slezského FC Opava či Kobeřic Dušan Žmolík.

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

I relativně nízká finanční gramotnost Čechů může za to, že čas od času skočíme na „supervýhodnou“ nabídku zhodnocení peněz, která se nakonec promění v totální fiasko. Pokud byste rádi investovali svoje úspory, nevynechejte následující tipy. 

Nejoblíbenější je ochucené latté, říká kavárnice z pojízdné kavárny

Je devět ráno a já přicházím ke stánku s kávou, který stojí na náměstí v Krnově. Je to malý dřevěný stánek na pojízdném kole. Stojí za ním sympatická a usměvavá slečna, která se mi představí jako Tereza Posoldová. Ta je zároveň i stvořitelkou tohoto nápadu v podobě pojízdné kavárny.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení