VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kůrovcová kalamita se podepsala také na silnicích

Norberčany, Domašov nad Bystřicí - Nejhorší je situace v odlehlých obcích, které jsou obklopené lesy. Silničky nižších tříd většinou nejsou na takový nápor těžké dopravy dimenzované. V uplynulých letech je silničáři většinou udržovali jen provizorními opravami. Navíc se mnozí řidiči snaží naložit maximum dřeva, jaké kamion uveze, a už si nelámou hlavu s tím, co přetížená souprava udělá s vozovkou.

17.4.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: archiv Deníku

Na negativní dopady těžby dřeva si stěžují například obce sousedící s vojenským prostorem Libavá. Právě lesy ve vojenském prostoru jsou zasaženy kůrovcovou kalamitou obzvlášť citelně, což se podepisuje i na okolních silnicích.

Obce doufají, že problémy kamionů přetížených dřevem mohou omezit častější kontroly. „Co jsem 20 let na obci, se silnice pořádně nespravily. Jen na jaře přijedou silničáři a jako vlaštovky je trochu zalepí, což vydrží chvíli, a díra je ještě větší," postěžovala si starostka Norberčan Marie Vališová. „Kvůli kůrovcové kalamitě jezdí auto za autem a cestu nám dodělávají ještě více," zlobila se.

Do Domašova nad Bystřicí, kde je železniční vlečka, sice jezdí tahače s kládami většinou po lesní cestě, ale v obci se pak otáčejí. Někteří tudy s nákladem projíždějí. „Cesty jsou tu úzké, je to problém. Ale hlavně po nich zůstává nepořádek. Kůra je všude a obec to zatěžuje. Jednali jsme, aby to uklízeli, ale stejně to nakonec leží na nás," posteskla si starostka Domašova Lucie Menšová.

Podle přednosty Újezdního úřadu Libavá Ladislava Zakuťanského armáda o zátěži kvůli zvýšené přepravě dřeva a přetíženým vozidlům ví. „Jednám o tom se starosty. Sám to vnímám nejen jako přednosta, ale i jako občan Města Libavá. Bohužel přepravce jako přednosta neovlivním, ale co chystám, je akce s vojenskou policií a Policií ČR. Budeme kamiony se dřevem vážit. Věřím, že když se jim rozdá pár flastrů, bude na nějakou dobu klid," dodal.

Podle Vojenských lesů a statků (VLS) je kalamitní stav, a tím i několikanásobně vyšší odvoz dřeva, problémem celého rozlehlého regionu. „Podepisuje se na dopravní situaci nejen u VLS, ale u všech vlastníků dřeva. Situaci navíc umocnil vlhký podzim a zima, jež se neblaze podepsaly na stavu komunikací, což je patrné i na stavu silnic, kde přeprava dříví neprobíhá," reagoval mluvčí VLS Jan Sotona.

Drtivou většinu dřeva, přepravovaného po silnicích, prodávají VLS na odvozním místě v lese, odkud si dopravu zajišťuje kupec. „Dodržování předpisů je jejich smluvní povinnost, stejně tak nesou na vlastní náklad případné sankce," dodal Sotona.

Autor: Daniela Tauberová, František Kuba

Místo události:
17.4.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Škoda 110 R.
AUTOMIX.CZ
13

Škoda zvažuje sporťák inspirovaný legendárním "erkem". Jak by mohl vypadat?

Ilustrační foto.

Mobilní kamera pro Krnov

Město Albrechtice pozvalo Komprachtice na Osoblažku

Parní vlak na osoblažské úzkokolejce sice má svůj jízdní řád, ale pokud se najde dostatečně početná skupina zájemců, může si domluvit speciální jízdu. Tak jako Město Albrechtice.

Onko Niké: ženy, které se nevzdaly

Onemocněla ve svých padesáti letech. Dnes se Jarmile Novotné pomalu blíží sedmdesátka, žije aktivním životem a spolu s ostatními členkami spolku

Zesnulí v krnovském a bruntálském regionu

Vážení čtenáři, na webových stránkách Bruntálského a Krnovského Deníku přinášíme seznam zesnulých v našem regionu za uplynulé období.

Svědkyně neobyčejných událostí

Krnovský gymnazista Kristián Jedelský zpracoval pro projekt Příběhy 20. století vyprávění řádové sestry Bonfilie, která dnes žije v charitním domě ve Městě Albrechticích.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies