Ti odpovídali v dotazníku na několik otázek spojených s tříděním odpadu. „Dotazník si připravila pro žáky kontrolní sekce Ekorady. Záměrem bylo zmapovat postoje žáků naší školy před rozběhnutím akce Třídím, třídíš, třídíme. Odpovědi se nám podařilo získat od 346 žáků školy,“ řekl Karel Handlíř, oblíbený učitel.

Avšak ne všichni žáci s tříděním souhlasili. „Výsledky dotazníkového šetření nebyly tak špatné, jak jsme očekávali. Abych to řekl přesně čísly. Na otázku zda má třídění odpadů smysl odpovědělo jedenadevadesát procent žáků, že ano. Na otázku - pokud by byla možnost třídit odpad ve škole, zapojím se - odpovědělo kladně dvaašedesát procent žáků. Negativně se vyjádřilo dvaadvacet procent dotázaných,“ pokračoval Karel Handlíř.

Nejen členy Ekorady, ale také pedagogy trochu překvapila odpověď žáků devátých tříd, ze kterých se nechce do třídění zapojit patnáct žáků. O moc lépe na tom nejsou ani šesťáci, kterých je bez zájmu o třídění odpadu hned čtrnáct. Ekorada a její zástupci předpokládají, že první polovina roku bude pro úspěšnou realizaci projektu nejtěžší. „Bude hodně těžké udržet si aktivitu většiny žáků. Zároveň chceme věřit, že žáci s dosud negativním postojem změní názor,“ dodal učitel Handlíř.

Z dotazníku vyplynula spousta zajímavých informací. Většina žáků ví, jak správně roztřídit PET lahve, papír a třeba i rohlík. Ovšem, kam patří krabička od školního mléka, na tuto otázku odpovědělo správně jen sedmadvacet procent žáků. Z dotazníku také vyplynulo, že PET lahve třídí 226 domácností v nichž žijí žáci školy. Papír a sklo se třídí ve dvou pětinách rodin. Pouze dvaadevadesát rodin odpad netřídí. Další podobný dotazníkový test by měl na škole proběhnout v červnu.