VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dva kamarádi jeli na Babettě přes Krnov k Baltskému moři

Krnov - Konstruktéři mopedů Babetta počítali s tím, že jejich odlehčený moped bude vozit lidi na kratší vzdálenosti po městě nebo z jedné vesnice do druhé. To co s ním dokázali dva kamarádi, bere dech.

2.7.2013 1
SDÍLEJ:

Babetty Radka Kubíka a Michala Kopčila vyvolaly v Polsku značný rozruch.Foto: archiv cestovatelů

Pořádnou jízdu na mopedech Babetta ze své domoviny na severní poběží Polska si vyzkoušela dvojice kamarádů z Jarošova.

Čtyřiadvacetiletý Radek Kubík a o rok starší Michal Kopčil se znají od základní školy. Když si Radek pořídil Babettu, chtěl důkladně otestovat její možnosti. Nejdříve v jejím sedle dorazil až do slovenských Tater. Na letošek už oba kamarádi naplánovali velkou expedici k Baltu.

Vše zvládli bez doprovodného týmu

„Neměli jsme k dispozici žádné doprovodné vozidlo, či jinou podporu. Všechno jsme naskládali na nosiče nebo do batohu. Stany, spacáky, karimatky, dvě plné brašny náhradních dílů i oleje," říká Michal Kopčil.

Přes Olomouc, Bruntál a Krnov dorazili motorizovaní cestovatelé na druhý den k polské hranici. V Krnově ji asi na pět minut překročili, aby se poté zase vrátili zpět na českou stranu hranice kvůli nutné čtyřhodinové opravě pístních kroužků. Teprve poté mohli pokračovat dál na Brzeg, Wroclaw, Poznaň a Slupsk do Rowy k Baltskému moři.

Když stanuli na pobřeží, počitadla ujetých kilometrů ukazovala cifru tisícovku. Pak ještě zajeli až na samotnou hranici s ruským územím Kaliningradské oblasti.

Babettu v Polsku neznají

Po cestě si dobrodruzi na mopedech prohlíželi města a navštěvovali vojenské bunkry. Všímali si i místních lidí. Tedy, vlastně spíše naopak lidé si hlavně všímali jich.

„Babettu v Polsku, na rozdíl od Pionýra, vůbec neznají. Fotili si nás všude, kde jsme zastavili, zajímali se o nás," popisuje Radek Kubík, kterého Poláci překvapili vekou ochotou kdykoliv pomoci. „A chovali se slušně na silnicích. Předjížděli nás velkým obloukem, absolutně bezpečně," dodává.

Polské vlaky mopedy neberou

Výprava se nakonec neplánovaně o dva dny prodloužila. Zpáteční cesta vlakem se totiž nekonala, personálu polských drah se mopedy na palubě zrovna nezamlouvaly. Ve tři ráno tak dvojici nezbylo nic jiného, než nahodit zbídačené motory a vyrazit. Tou dobou stroje po každodenních opravách držely jen silou vůle, drátů a kilometru izolepy.

Najeli na Babettách 2328 kilometrů

„Došly nám náhradní díly, nemohli jsme ani svítit. Policistům, kteří nás kvůli tomu zastavili, jsme vysvětlovali, že už nemáme žádné žárovky. Bylo to hodně těžké," shodují se cestovatelé.

Domů do Jarošova se vrátili s 2328 najetými kilometry. A své výkony na dopravním prostředku, jenž se jinak používá spíše k místním pojížďkám, chtějí zvyšovat. „Na příští rok chystáme ještě více extrémní záležitost. Samozřejmě zase s Babettami," uzavírají.

Autor: Michael Lapčík

2.7.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Dračí lodě na Hartě

Anděl Páně

Anděl Páně na náměstí

Den obce ve Staré Vsi

Obecní oslavy Staré Vsi proběhnou v sobotu 26. srpna od 14 hodin v tamním kulturním domě.

Dušan Žmolík pomáhá Břidličné, Besta nebude

Velkou posilu do svých řad ulovila Břidličná. Před sobotním duelem s Čeladnou se k týmu připojil bývalý záložník Slezského FC Opava či Kobeřic Dušan Žmolík.

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

I relativně nízká finanční gramotnost Čechů může za to, že čas od času skočíme na „supervýhodnou“ nabídku zhodnocení peněz, která se nakonec promění v totální fiasko. Pokud byste rádi investovali svoje úspory, nevynechejte následující tipy. 

Nejoblíbenější je ochucené latté, říká kavárnice z pojízdné kavárny

Je devět ráno a já přicházím ke stánku s kávou, který stojí na náměstí v Krnově. Je to malý dřevěný stánek na pojízdném kole. Stojí za ním sympatická a usměvavá slečna, která se mi představí jako Tereza Posoldová. Ta je zároveň i stvořitelkou tohoto nápadu v podobě pojízdné kavárny.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení