Silnice I/44 mezi Kouty nad Desnou a Červenohorským sedlem se dostává do závěrečné fáze rekonstrukce. Kvůli stavebním pracím se od středy 3. května opět zavírá. Pokud bude stavbařům přát počasí, na kompletně opravenou cestu by se řidiči měli zase vydat 9. června.

„Zbývá položit finální obrusnou vrstvu vozovky, aplikovat vodorovné dopravní značení a reflexní knoflíky. Rovněž se budou instalovat trvalé svislé dopravní značky. V rámci dokončovacích prací se počítá i s vegetačními úpravami," uvedl šéf krajského Ředitelství silnic a dálnic Martin Smolka.

Dodal ale, že dopady počasí na rychlost postupu stavebních prací nelze předem odhadnout. Ve vyšších polohách Jeseníků se totiž stále ještě drží zbytky sněhu.

Po dobu uzavírky budou muset auta mezi Šumperkem a Jeseníkem jezdit po objízdných trasách. Zatímco osobní auta mohou uzavírku řešit oklikou přes Hanušovice, Ramzovou a Lipovou-lázně, kamiony vyšší než 3,9 metru budou muset urazit čtyřiadevadesát kilometrů dlouhou objízdnou trasu přes Bruntál, Nové Heřminovy a Vrbno pod Pradědem.

„Sníh se kolem Červenohorského sedla ještě drží v příkopech, ale snad to stavbaři zvládnou. Objížďka přes Ramzovou není příjemná hlavně kvůli hustému provozu," řekl řidič Jiří Pecina.

Červenohorské sedlo bylo kvůli rekonstrukci uzavřené už loni v létě, když navíc dopravní situaci komplikovaly rozsáhlé opravy železniční trati mezi Hanušovicemi a Lipovou-lázněmi. Dosavadní práce provedené na osmikilometrovém úseku z Koutů na Červenohorské sedlo zahrnovaly výrazné rozšíření vozovky, její odvodnění a nové bezpečnostní prvky.

Svahy stabilizují masivní gabionové zdi, neboli konstrukce v podobě koše ze svařovaných síti z drátů, která se plní kamenivem. Loni se podařilo postavit lávku, která spojuje jižní a severní svahy lyžařského areálu. Poprvé ji turisté začali používat loni na podzim, přechod přes frekventovanou silnici první třídy je tak pro ně bezpečnější.

Zakázku na rekonstrukci silnice I/44 získalo sdružení firem Metrostav a Kareta. Tendr vyhrálo s cenou 249 milionů korun bez DPH.