Zatímco Pionýr se rok úspěšně prodává, svého majitele zatím získalo asi 400 kusů, prodej "Kačera" by v Česku mohl začít v příštím roce, řekl šéf firmy Pavel Brída.

Motoscoot v posledních letech drží prvenství v prodeji motorek na domácím trhu. "Chceme uvádět na trh motorky s ochrannou známkou Jawa, které jsou nenapodobitelné. Novým modelem jsme zavřeli škarohlídům pusu, že se plácáme jen v retrostylu, a ukázali jsme, že umíme stejně velmi rychle přeskočit do další nenapodobitelné motorky, která má poslední výkřiky módy," dodal Brída.

Plně funkční prototyp s digitálním tachometrem a dvěma výfuky pod sedadlem podle něj tvůrci pojmenovali Kačer (Duck) podle tvaru předního faceliftu. Novinka nyní musí získat souhlas od Jawy s uvedením na trh a projít homologací pro evropský trh.

Firma Motoscoot začínala před 15 lety tím, že prodávala ve velkém repasované skútry z Japonska. Před rokem a půl Brída během šesti měsíců uskutečnil svůj nápad po 50 letech vrátit na trh legendární moped, který míval přezdívky Pincek, Pařez a další. Vývoj a uvedení motorky na trh za tak krátkou dobu se podle Brídy zatím žádné jiné motorkářské firmě v Evropě nepodařilo. Běžně to podle něj od prvního představení prototypu až po uvedení na trh trvá asi dva roky.

Prodej Pionýra, který se vyrábí v čínské privátní továrně TMEC a montuje v Opavě, jde na české poměry podle Brídy nadmíru dobře. "Žiji v představě, že jsme národem slev, takže jsem očekával, že dražší očíslované limitované edice se za rok prodá asi do sto kusů. Prodalo se dvakrát tolik. Zbylých dvě stě je prodej levnější sériové verze," uvedl s tím, že mezi zákazníky jsou i šéfové velkých českých podniků.

Na českém trhu se ročně podle Brídy oficiálně prodá 15 000 motorek, z toho nejvíce, 2 000 strojů, připadá poslední dva roky na Motoscoot. "Od České republiky ale nemůžeme očekávat, že se vrátí vložené výrobní náklady, proto musíme jít dále. Například v Německu se prodává kolem půl milionu motorek," uvedl Brída, který nyní posílá vzorky Pionýra do zemí EU. Uspět by chtěl kromě Německa ve Francii, Holandsku, Polsku, Maďarsku nebo Finsku.

Brída chce na konci října na webových stránkách firmy spustit podle svých slov největší světovou online aukci motorek pro Evropu. "Lidé jsou líní někam chodit, sedí doma nebo v kanceláři a listují si v motorkách. Na aukci jim chceme nabídnout přes 10 000 strojů týdně, které se prodávají v Americe, v Japonsku. To se zatím ještě nikomu v Evropě nepodařilo," dodal.